Gå til innhold

Strømkabler i e28 518 85 mod

Ranger emnet

Martin H

Anbefalte innlegg

Hei

Skal legge strømkabler ifra motorrommet til bagasjerommet i bilen. Problemet er at jeg ikke finner noen plass å gå med kabelen ifra motorrom og inn i kupeen for så og videre legge den til bagasjerommet. Problemet er altså å få kabelen igjennom "torpedoveggen?".

Noen som har gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som ville ha 535kittet mitt engang?? Jo, nå skal jeg forklare her, ;) du løfter opp den lille dritthattehylla, der skal det være et eller 2 høl, enten det eller så borrer du hull i seteryggen, det gjorde jeg..

Mvh

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

535 kittet ditt? Nei, er nokk ikke meg, hva inneholder det? :)

Det jeg mente var ifra kupeen og ut til motorrommet ikke ifra bagasjen til kupeen. Der har jeg lagt under baksetet og igjennom en kanale jeg fant ute med setefestene. og som går rett inn i bagasjen. Men jeg fant en vei inn i motorrommet, brukte en kanal som var festet til clutchen på en måte. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis batteriet på R4 sitter på samme sted som på R6, så sitter det fram til venstre på bilen, da vil jeg anbefale deg å ta høyttaler kabelen gjennom torpedoen under rattet, der er det noen gummi mansjetter man kan vide ut litt med makt, eller borre opp hvis man finner en uten andre kabler i... Dekslet under rattet er null problem å få av, vil bare anbefale å ikke vikle kabler rundt rattstanga :) Hva slags kvadrat har kabelen din? og hva skal den dra?

Speed kills, drive japanese and live forever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis batteriet på R4 sitter på samme sted som på R6, så sitter det fram til venstre på bilen, da vil jeg anbefale deg å ta høyttaler kabelen gjennom torpedoen under rattet, der er det noen gummi mansjetter man kan vide ut litt med makt, eller borre opp hvis man finner en uten andre kabler i... Dekslet under rattet er null problem å få av, vil bare anbefale å ikke vikle kabler rundt rattstanga :) Hva slags kvadrat har kabelen din? og hva skal den dra?

Stemmer dette.. Har gjort dette flere ganger. Gjennom gummiproppene under rattstammen funker bra. Vipp den ut, kutt hull i proppen, dra ledningen gjennom proppen og hullet den stod i, og sett den inn igjen.. Er lettest å komme til hvis du tar av dekselet/panelet over pedalene.

Videre gjennom kupeen, drar du av dørlistene, og legger under der. Gjennom seteryggen, er det hull fra før, ingen vits i å borre. Helt nederst på metallplata som deler kupeen og bagasjerommet(bak seteryggen), er det mulig å dra gjennom. Ser nesten ut som en bjelke, med hull i.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider