Satrixen Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Jeg synes golfen min drikker veldig mye bensin. Har aldri kjørt en full tank lenger enn 60 mil! Og da snakker vi normal kjøring. Motoren er en 1.6 liter, og trodde den skulle være litt mer gjerrig.. hmmmmmmmmm Selv om jeg har 225/45 profil så syntes jeg det er mye. Blir jo 0.9-1 liter på mila! doh Kan noen si meg hvorfor..? :rolleyes: Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOSJ Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Det renner ganske lystig gjennom på denne bilen din ja. Selv bruker jeg mellom 0,55-0,9 avhengig av kjøring. Jeg har en Bora med 1,6 og 205/55-16 Siter VOSJ Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Lenge siden du byttet luftmengdemåleren din? Går bilen normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Woundz Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Hmm, med en gang jeg fikk lappen så regna jeg på hvor mye bilen brukte.. Og da kom jeg til ca. 0,9l... Det var ikke kun grisekjøring, men "normal" kjøring.. Syns selv det er litt mye, og jeg aner ikke når luftmengdemåleren min er bytta...? Hvor mye koster den eventuelt ? Siter [o]2005-mod. VW Golf V [x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta [x]1999-mod. VW Golf IV [x]1999-mod. Honda Civic HB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Hmm, med en gang jeg fikk lappen så regna jeg på hvor mye bilen brukte.. Og da kom jeg til ca. 0,9l... Det var ikke kun grisekjøring, men "normal" kjøring.. Syns selv det er litt mye, og jeg aner ikke når luftmengdemåleren min er bytta...? Hvor mye koster den eventuelt ? Det er nå blitt innbyttedel på VAG, og koster ca 1200,- Bør byttes etter 60-80000km...blir sakte men sikkert dårligere... doh Er lurt å ta en diagnose av bilen først, så det ikke er noe annet bøll med den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satrixen Skrevet Mars 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Hmm.. Vet ikke om luftmengdemåleren er byttet. Blir ikke gjort på service det sikkert? Bilen går normalt, men kan "tikke" litt på tomgang. Kan ikke ha noe med luftfilter eller noe å gjøre? wtf? Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Tikking på tomgang betyr vanligvis lite olje...Tikker den når du starter kan det være ventiltettingene dine som er dårlig. Massemåleren, eller LMM som den forkortes byttes nok ikke på service...Litt kinkig det der, for den degraderes gradvis, så du merker det liksom ikke før du finner ut en dag at bilen går ræva... angry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tokan Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Mener min bruker noe av det samme på småkjøringa.. Stussa litt, men ifølge tabellen i instruksjonsboka skal den ligge på rundt 0,9.. Kjører vel en 400-500 på litt over halv tank.. på langkjøringa. Så det er ikke ille. Men, på småkjøringa ser man at nåla synker.. :( Regna det ut de 2første fyllingene, husker ikke hva det blei men rundt 0,7-0,9 trur jeg. Kan regne det ut på neste fylling :) Siter 2000 Golf IV [x] 01 Polo 6N2 [x] 87 360GL [x] 86 360GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satrixen Skrevet April 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 En tilleggsopplysning er at det er lekkasje i potta på bilen. Kan det ha noe å si..? Har ikke brydd meg om å gjøre noe med det, golfen høres jo grom ut blah Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfKristian Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Min Golf IV 1,6 kjøres med 205/55-16 akkurat nå og ligger på o,8 - o,9 på mila ved normal kjøring, har hørt med andre som også har samme motoren og de sier også at den bruker så mye som det.... Siter Golf IV GTI TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DarkFame Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Jeg har kjørecomputer på min Golf IV 1.6, og det kan variere fra 0.58 til 0.9l på mila.. alt etter hvor fornuftig du kjører... men den drikker litt mye ja..... bortsett fra når dama kjører den da.. hehe. Men på korte turer bruker den mye, sjekker du kjørecomputern når du nettopp har starta bilen med kald motor.. er det ikke noe pene tall på øyeblikkelig forbruksmåleren. Du kan tømme tanken fort med denne bilen om du er litt tung på gasspedalen. Tanken er rundt 45 liter, og du bruker en full tank på 60 mil.. det blir vel ca. 0.75 på mila det vel? Ikke så galt det vel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DarkFame Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Lenge siden du byttet luftmengdemåleren din? Går bilen normalt? Dette gjelder bare diesel motorer fikk jeg høre når jeg spurte på verkstedet idag da jeg leverte den på service. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satrixen Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Når jeg fyller tanken, går det hvertfall på nesten 50 liter.. men da er det vel bare sånn da! Begynne å kjøre litt "penere" da... :rolleyes: Så du har kjørecomputer ja, er ikke mulig å ettermontere det tro..? Hehe.. blah Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DarkFame Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Mulig 98 modellen har større tank, min er på rundt 45l ihvertfall (mener å huske det står i spesifikasjonen også). Det er jo bare å spørre etter prisantydning på et greit verksted det vel. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNoffer Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Sjekk instruksjonsboka så finner du ut hvor stor tanken din er. Mener den er på 55 liter... Før du bestemmer deg for å bytte LMM, så prøv å rens den. Det hjelper ofte. Går ikke bilen ugjevnt på tomgang eller drar dårlig, tror jeg imidlertid ikke den har paja... Siter Bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg