Gå til innhold

Girkassa lekker olje!

Ranger emnet


KaldBlod

Anbefalte innlegg

Faen heller....

 

Skifta til sommerdekk i går, og da jeg hadde av hjulet, banka jeg litt på stedene med mye møkk, inkl. enden av girkassa.

 

Dette har ført til at girkassa nå lekker olje! :(

 

Så litt under der tidligere i dag, og jeg ser at det drypper/renner helt i enden av girkassa.

 

Tror det drypper ekstra mye akkurat når jeg har vært ute å kjørt, i kanskje opp til en halvtime etterpå.

 

Så ut som at grunnen til at det ikke rant var pga. all møkka som var der fra før, og da jeg dunket/skrapte av det, løsnet den løse rusten og det ble sprekk. Er ikke sikker, men tror kanskje det var det.

 

Hva er problemet og hvilke(n) del(er) må jeg bytte?

Hvor mye koster det, eventuelt en "ny" girkasse hos høggern?

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier enden på gearkassa, mener du da på venstre side der det grønne runde lokket sitter?

Dette lokket kan du forsiktig vippe ut. Rengjør og smør på ny tettemasse, bank lokket forsiktig på plass. Er det sprekker i dette området kan du ta ut lokket, rengjøre på utsiden og på innsiden, og så tette sprekken med 2-komponent kjemisk stål.

 

Har en gearkasse til 97 Golf III.

Gearkassa er overhalt av tidligere eier for 7000,- (har kvittering fra V.A.G)

Denne kan du få for 3000,-

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier enden på gearkassa, mener du da på venstre side der det grønne runde lokket sitter?

Dette lokket kan du forsiktig vippe ut. Rengjør og smør på ny tettemasse, bank lokket forsiktig på plass. Er det sprekker i dette området kan du ta ut lokket, rengjøre på utsiden og på innsiden, og så tette sprekken med 2-komponent kjemisk stål.

 

Har en gearkasse til 97 Golf III.

Gearkassa er overhalt av tidligere eier for 7000,- (har kvittering fra V.A.G)

Denne kan du få for 3000,-

 

Ingen vits å begynne å lappe på det lokket, koster en femtilapp eller no sånt på Møller.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nu som me er inne litt på girkasse så synst eg at det er lang vandring på clutspedalen. da meiner eg at den henger laust og kan trykkast inn ca 3 cm ved å blåsa på pedalen. dette er når clutchkabelen er justert heilt opp.

kan det vera utløserlageret som er slitt?

verfall ikkje clutch da den blei skifta for 2 veker sida.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom den lange vandringen etter bytte av clutch?

Hadde samme problem på min Golf etter bytte av clutch.

Det går et stag fra enden av kassa der som armen går inn, og inn mot trykkplata. Tok ut dette staget, og monterte det inn igjen, og alt ble bra.

Hva som egentlig var årsaken er et mysterium??

Hmmm... Rare greier med ting som bare blir i oreden uten å egentlig reparere!

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom den lange vandringen etter bytte av clutch?

Hadde samme problem på min Golf etter bytte av clutch.

Det går et stag fra enden av kassa der som armen går inn, og inn mot trykkplata. Tok ut dette staget, og monterte det inn igjen, og alt ble bra.

Hva som egentlig var årsaken er et mysterium??

Hmmm... Rare greier med ting som bare blir i oreden uten å egentlig reparere!

 

 

nei. vandringen har vert der lenge.

den armen som clutchkabelen er festa i, går vedig langt ned når kabelen ikkje er festa. nesten slik at den står vertikalt nedover.

og det staget inne i kassa hadde eg og ute. lurte på om det staget var veldig langt og det kom aldri noko ende ut :rolleyes:

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår