Gå til innhold

Jording til stereo..

Ranger emnet

SjefsGriseBuve

Anbefalte innlegg

Noen som veit om et sted med bra jording til forsterkeren i en Golf III?

Jeg bruker å sette den der hvor beltene bak blir festa.

Men dette er tydligvis ikke bra nok tror jeg.. Støy pga dårlig jording tror jeg..

Kristian

97 VW Golf III 1,9TDK (Frontfanger, hekkskjørt, frontlykter, baklykter, grill, panserforlenger, m3 speil, sideskjørt, just senkesett, 17" felg)

92 Ford Sierra 2,0i (selges)

90 VW Corrado G60 (spiker)

92 Ford Scorpio 2,0i (spiker)

92 VW Golf II 1,6TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit om et sted med bra jording til forsterkeren i en Golf III?

Jeg bruker å sette den der hvor beltene bak blir festa.

Men dette er tydligvis ikke bra nok tror jeg.. Støy pga dårlig jording tror jeg..

Kristian

Det er nok ikke dårlig jording, men dårlig filtrering i cd-spilleren din.. Du har sikkert en Pioneer, og da ligger sikkert problemet (støyen)i den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Kenwood cd-spiller. (Brukte den i min tidligere bil, ingen støy)

Jeg trodde også at det skulle være grei jording skjønner du..

Kristian

97 VW Golf III 1,9TDK (Frontfanger, hekkskjørt, frontlykter, baklykter, grill, panserforlenger, m3 speil, sideskjørt, just senkesett, 17" felg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde ved setene jg oxo, men da funket ikke noe...

Så jg har jordingen min på hjulbuen. Mener d skal være en skrue der eller noe sånt. Maroc har oxo jordingen sin på samme sted, ingen av oss har noe støy på anlegget.

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har pioneer spiller og jorda rett under baksetet. skrudde ned en selborrende skrue o slipa vekk lakken rundt så det ble som en 5kroning. aldri hatt problemer med støy, og jeg jorder mye på det punktet!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde ved setene jg oxo, men da funket ikke noe...

Så jg har jordingen min på hjulbuen. Mener d skal være en skrue der eller noe sånt. Maroc har oxo jordingen sin på samme sted, ingen av oss har noe støy på anlegget.

de skruene som er rundt omkring er det som regel lakk på. er viktig å få ordentlig kontakt med chassi. lag deg heller et punkt som jeg gjorde og slip vekk lakken ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er støy mellom sangene er det da dårlig jording eller er det bare forsterkeren som er ræva? :D

Jeg har problemer med støy når jeg bytter sanger, så er det en liten lyd som er der konstant. Reagerer også på varmeaparatet, (jævlig lyd når man har det på fullt) Det kan IKKE være jordinga mi, for den er så bra som den kan bli.

Så det er nok signalkablene.

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med støy når jeg bytter sanger, så er det en liten lyd som er der konstant. Reagerer også på varmeaparatet, (jævlig lyd når man har det på fullt) Det kan IKKE være jordinga mi, for den er så bra som den kan bli.

Så det er nok signalkablene.

Kristian

legg signal kablene dine i midten av bilen helt for seg selv. pass på så ikke strømkabelen ligger inntill koil, fordeler og lignende. og kjør helst like tykk jordingskabel som strømkabel, og så kort jording som mulig. sjekk også jording til spilleren din

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider