Gå til innhold

problemer med styring skyldes feil montering av dempere?

Ranger emnet

rakett

Anbefalte innlegg

Hei

sitter her og funderer jeg...

har et sånt rart problem på bilen min (omega a 87 mod, rwd)

at når jeg legger rattet over til en side, så halvveis igjennom rattingen, så kommer det et klikk, og når jeg da retter opp rattet igjen, så drar bilen den veien jeg svingte. dette fikses ved å snu rattet motsatt vei, til det kommer et klikk igjen. da enten drar den ikke, eller så drar den den veien jeg snudde rattet.

har ikke tenkt så altfor mye på dette, men så kom jeg til å tenke på en gang jeg var å assisterte en kompis med å skifte dempere på en bmw..da var han veldig nøye med å smøre noen lagre som ligger oppå demperne. kan det være disse jeg har glemt å smøre når jeg skiftet dempere framme for vel et år siden...? :o

mange takk for deres svar :P

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, det er et vanlig symptom da altså?

prata med en kompis som er bilmekaniker, og han mente at det var nok ikke disse lagrene, om dem var dårlige, så skulle det ikke blitt så voldsom reaksjon....

jeg vet ikke hva jeg skal tro :) intuisjonen min sier at jeg bør rive opp asap, og latskapen har ikke særlig lyst å skru vekk jævelskapen....:o

skal sjekke litt til rundt, før jeg bestemmer meg... takk for innspill ;)

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"knekking" i styringen kan tyde på lager, men det kan jo seff ha andre årsaker og, men det billigste er nå å bytte lager først.

eller lager oppned... eg prøvde det på x passaten min... men det merket eg med engang da...

kan sikkert sjekke om du har noe slark i forstillingen og i samme slengen.

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider