Gå til innhold

Passat eller A4?

Ranger emnet

mr|ece

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg kjøpe?

Audi A4 Eller VW Passat

-97 mod eller nyere

-1,8T

Var først bestemt på og kjøpe a4 og sette på S4 styling, men nå er det flere som har gjort det der jeg bor så da vet jeg ikke om jeg vil det.

Hva bør jeg evt sjekke på disse bilene?

Forstillinga, LMM, sprekk grenrør, slakke turbo, ulyd wastgate, kollisjonsskada, dørlåser/håndtak/sentrallås/el anlegg, hva mer?

Her er to jeg har vært og prøvd, begge er norske, servicer er fulgt hos merkeforhandler

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1112256445515?finnkode=4628042&sid=6a3vff4u8445493&pos=12

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1112256568728?finnkode=5226073&sid=6a3vff4u8568709&pos=27

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en passat .. samme bil ... mindre pris

50,000km mer den, er et slit, driver og ser på utvalg av styling og evt kjøp av litt ekstrautstyr nå...

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en 98/99 mod Passat selv, og var sånn noelunde fornøyd. Problemer med de vanlig tingene som LMM og forstilling. Men ellers en topp bil å kjøre, den eg hadde var en Highline med alt utstyr.

Er jo mye bedre plass i en Passat enn i en A4, både inni bilen og ikke minst i bagasjerommet. I tillegg så ligger nok Passaten noe lavere i pris vil jeg tro.

Har hørt at vist du skal kjøpe Passat så må du kjøpe 98 mod eller nyere, pga av mange barnesykdommer på 97 modellen. Og når det gjelder A4 så bør du gå for en 97 mod eller nyere på grunn av det samme der.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du ute etter?

Audi A4 ER MINDRE ENN VW Passat!!!!!

Audi har litt mer "status" enn Vw.....

Var selv på utgikk etter en bil i riktig prisklasse med riktig pris.....

Prøvde A4, A6 og Passat++++

A6 ble for dyrt......

A4 ble for liten(hadde ikke mye plass når vi satt alle 4 i bilen 2 voksne og 2 barn i barneseter)

Passat var passe fin, passe plass og kjempe pris :)

Så det kommer vel ann på hva du er på jakt etter.....

Prøvde vel og merke kun Stv utgaver av bilene......

Begge bilen er jo bra. Får vel litt mer utstyr i en Passat til samme pris som en A4

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe,ikke sånn jeg mente,a4 er vanlig...begge er vanlige...

Jepp det som er fordel med å kjøpe VW eller Audi, "vanlige" biler som de fleste har sett eller et eller annet forhold til som gjør at man utmerker seg spesielt hvis man gjør litt ekstra med styling etc med disse bilene.

Pluss at det finnes tonnevis med ulikt utstyr og kurrante senkesett og felger som man kan få solgt hvis man vil bytte stil. Og i tillegg finnes det masse "know how" og hjelp å få i de veletablerte miljøene i Norge ang hva som anbefales å gjøre med en slik bil...

;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

KJØP Audi A4.... Det er en super bil. Har en selv.. Er SuPer fornøyd :)

VW er billig versjonen av Audi spør du meg.

Men hadde IKKE kjøp S4 styling. ALLE har jo det.. Får jo samme frontene på Audi , BMW og Golf..... Gå for 1 front ikke alle har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJØP Audi A4.... Det er en super bil. Har en selv.. Er SuPer fornøyd :)

VW er billig versjonen av Audi spør du meg.

Men hadde IKKE kjøp S4 styling. ALLE har jo det.. Får jo samme frontene på Audi , BMW og Golf..... Gå for 1 front ikke alle har :)

tenker på rs 4 styling du tenker jeg?

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider