Gå til innhold

Justere turbotrykk

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg justerer turbotrykk med wastegaten?

Fått tak i en APC boks god for 220 gamp, men det skjer jo ikke noe så lenge jeg ikke fyrer opp litt mer trykk!

Trodde egentlig at justeringa skjedde i apc'n, men?

Det er forresten en Saab 9000 turbo '88mod med vannkjølt turbo.

( Lagt ut denne på ymse forum nå, men er vel ikke så mange saab guruer der ute, så jeg får rope høyt!:eek: )

Saab 9000 airflow - 80's style

- Why drive a car, when you can pilote a SAAB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått tak i en APC boks god for 220 gamp, men det skjer jo ikke noe så lenge jeg ikke fyrer opp litt mer trykk!

( Lagt ut denne på ymse forum nå, men er vel ikke så mange saab guruer der ute, så jeg får rope høyt!:eek: )

Er ikke akkurat noe saab-guru jeg da, men turbo er jo ganske likt på alle biler.. Hvis du kommer til (og om det går på din) Kan du ta av wg-staget og skru det et par runder inn og sette det på igjen.. Hvis ikke det går så kan du sette på en bleedventil på den lille slangen som kommer fra trykksiden på turboen som går til wg.. Ved å slippe ut litt av det trykket som går i den slangen øker du trykket... (veldig lite som skal til....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke akkurat noe saab-guru jeg da, men turbo er jo ganske likt på alle biler.. Hvis du kommer til (og om det går på din) Kan du ta av wg-staget og skru det et par runder inn og sette det på igjen.. Hvis ikke det går så kan du sette på en bleedventil på den lille slangen som kommer fra trykksiden på turboen som går til wg.. Ved å slippe ut litt av det trykket som går i den slangen øker du trykket... (veldig lite som skal til....)

aha!

hadde en Fiat Croma turbo en gang med en slik ventil. har ikke tenkt på at den var til wg.. den var jo genial i grunn..

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan stille inn max turbo trykk i apcen og hvor raskt turbo trykket skal stige.

Skru opp boksen og det er 3 ting som kan stilles på med et flatt skrujern.

F er max turbo trykk, P er "hastigheten".

forsiktig med P, stiller du den for høyt spinner turboen for raskt, opp over max turbo trykk og bensin pumpen slås av i 1/5 sek for safety reasons doh .

F er ikke så følsom. fyr den opp og fin instill P, det er hva jeg gjorde.

K må du ikke røre, det er knock sensoren......

http://www.thesaabsite.com/900old/900&79to94faqs.htm#Where%20could%20my%20transmission%20be%20leaking%20oil%20from?

Finner en del info om dette rundt omkring

Alfa 156 1,8TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.saabturboclub.net finnes det ekspertise i massevis, mange som har trimma 9000 der. hør med gutta på forumet:) Meld deg gjerne inn i klubben også, hvis det ikke er gjort. får 10% rabatt på alt hos speedparts! kjøp effektanlegg og du har spart medlemsavgiften allerede..:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.saabturboclub.net finnes det ekspertise i massevis, mange som har trimma 9000 der. hør med gutta på forumet:) Meld deg gjerne inn i klubben også, hvis det ikke er gjort. får 10% rabatt på alt hos speedparts! kjøp effektanlegg og du har spart medlemsavgiften allerede..:)

mvh oddi

Er medlem. Såklart... Er også i full gang med å etablere lokal saabklubb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider