Gå til innhold

Tomt batteri, hva stjeler strømmen?

Ranger emnet

jenspond

Anbefalte innlegg

Heisann,

batteriet var tomt da jeg skulle kjøre hjem fra jobb igår kveld.

fikk rulla den igang utfor en liten bakke så jeg kom meg hjem.

kjørte en liten stund. (men rakk bare en snau halvtime) for å kanskje lade opp litt. når jeg kom hjem og motoren var varm kunne jeg stoppe og starte den greit. (går derfor utifra at det ikke er starteren som er gåen)

i dag morges var bilen død igjen (så da ble det sykkel til jobb :)

skal hjem å teste med et annet batteri, men tenkte jeg kunne høre her hva spenninga bør ligge på med motoren på for å vite at den lader skikkelig.

Er det noen kjente "strømtyver" i golf II som er typiske ting som kan ligge og trekke strøm når bilen står?

Kan også være at batteri var dårlig og slitent(vet ikke når det er byttet), men merkelig at det bare sånn helt plutselig tok kvelden.

Tips tas imot, kjipt å bytte batteri hvis det ikke blir lada skikkelig.

Ellers endelig fått på sommerdekka, digg digg!!

Mvh

Einar

BMW 320DAT -01

Citroen Berlingo -05, Mini -71

x Seat Arosa x Mitsubishi Lancer GLX -93

x Golf II 1.8 -85 x Mazda 626 -89

x Rover Mini 1.3 -94 x Golf II 1.6 -85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

batteriet var tomt da jeg skulle kjøre hjem fra jobb igår kveld.

fikk rulla den igang utfor en liten bakke så jeg kom meg hjem.

kjørte en liten stund. (men rakk bare en snau halvtime) for å kanskje lade opp litt. når jeg kom hjem og motoren var varm kunne jeg stoppe og starte den greit. (går derfor utifra at det ikke er starteren som er gåen)

i dag morges var bilen død igjen (så da ble det sykkel til jobb :)

skal hjem å teste med et annet batteri, men tenkte jeg kunne høre her hva spenninga bør ligge på med motoren på for å vite at den lader skikkelig.

Er det noen kjente "strømtyver" i golf II som er typiske ting som kan ligge og trekke strøm når bilen står?

Kan også være at batteri var dårlig og slitent(vet ikke når det er byttet), men merkelig at det bare sånn helt plutselig tok kvelden.

Tips tas imot, kjipt å bytte batteri hvis det ikke blir lada skikkelig.

Ellers endelig fått på sommerdekka, digg digg!!

Mvh

Einar

batteriet mitt er også sånn av og til, jeg tror det er batteriet hos meg i hvertfall, for dynamoen er helt ny, Bosch 65A... men batteriet ser liksom ikke så fryktelig gammelt ut heller da men.... så lure på om jeg skal spandere på meg et optima eller maxxima eller hva dem heter.... noen anbefalinger på nytt batteri her?

spenningen med bilen på skal ligge på ca 14volt tror jeg

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt mer vitenskapelig metode til hvordan å skjekke hva som stjeler strøm i stedet for, det kan være spilleren din liksom:

1. koble fra pæren i taklyset på bilen din

2. ta av + polen på batteriet og koble en prøvelampe mellom + på batteriet og + til ledningsnettet. Hvis denne lyse når tenningen er av, trekker bilen strøm.

3. nå er det bare å få noen til å trekke ut en og en sikring til lampen slukker, da vet du hva som trekker strøm.

4. slukker den ikke, så kan du også trekke ut releene ett etter ett og se om du finner et der som trekker strøm..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp samme problemet.. Kom hjem fra nordsjøen og alt var helt dødt, klokken gikk ikke engang.. Kjøpte nytt batteri til beskjedne 700,-. Så er litt spennende når jeg kommer hjem igjen neste uke å se om det er strøm.....

Har en mistanke om at det kan være en ustabil alarm hos meg.....

VW Golf g60 Rallye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sagt før men eg seier det igjen. maxxima 900 er å anbefalla.

littt billigare enn optima.

viss du har eit amperemeter som du kobler slik som "gallagher" forteller men i staden for lampe så amperemeteret eller multimeter og så trekker du ut ein og ein sikring og da vil du sjå kva som treke strøm.

det kan vera at det er ein liten kortsluttning i batteriet slik at det lader seg ut av seg sjølv.

ta å test syre nivået i batteriet. det var dårligt på mitt så det batteriet var boss

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips kan være å sjekke om bryteren til baggasjeroms lyset funker... se om pæra lyser selv om baggasjeluka er lukket.. . Skal dog ikke tappe batteriet for strøm over natta det i seg selv da..

Jeg hadde problemer med strømtrekk, det forsvant pussig nok i det jeg byttet børsten/regulatoren på dyanmoen. Vet ikke om det noen dioder inni regulatoren ? . Diodene skal bare slippe strøm igjennom en vei, hvis dem lekker så kan vell strømmen like godt gå feil vei..

Bare en tanke..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Heisann

Dette er jo ett sent svar, men tenkte jeg måtte fortelle mine erfaringer der med min golf2 85 mod, jeg slet lenge med samme problem, min bil var "død" hver mandags morgen, da bilen ikke ble brukt over helga, mandag da var det ikke nok strøm til å starte den.

Det jeg gjorde var egentlig logisk.. jeg bytta ut + og - kabelen til batteriet på bilen og rengjorde der som - (jordingskabelen) er festet på motoren, de kablene jeg satte på var mye kraftigere. De kjøpte jeg på biltema og etter dette så har jeg ikke hatt noe som helst problemer med å lade batteriet helt topp og bilen starter hver eneste morgen, uansett om den står i ro hele helga :)

(selv om det kan være vanskelig å la den stå i fred :)

mvh Memph

Lenke til kommentar
Del på andre sider