A3TQ Skrevet Februar 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2003 Har noen erfaringer med senket A3? Jeg syns bilen er hard, og stiv på fjærene fra før. Har hørt at hvis du senker ambition-utgaven ytterligere, sammen med 225x45x17" dekk, da bør du skaffe deg nyrebelte samtidig! Er dette riktig? Erfaringer?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Skrevet Februar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2003 vil ikke si bilen er behagelig å kjøre på dumper med, rister og dunker bra, nå har jeg bytta både dempere og fjærer (har 225/45 17 dekk) Min var jo litt stiv fra før også så vet ikke hvordan a3 uten senking er egentlig. Konklusjon: det blir stivt, lettere ubehagelig på dumper. nyrebelte kan anbefales thumpsup Men litt må man jo offre for bedre veigrep og utseende. :D Siter 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2003 Mutti kjører rundt med 50mm senking og 225/40/18, og har ikke no problemer med det... Kunne godt klart seg uten senkesettet som hun sier.. men ikke værre enn at "det hadde kanksje vært bedre uten".... og ett senkesett er jo for en dame i 50 åra KUN negativt... så det kan vel ikke være så veeeeldig ille, om man tar økt kjøreglede med i betraktningen... Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet Februar 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2003 Originally posted by Jon vil ikke si bilen er behagelig å kjøre på dumper med, rister og dunker bra, nå har jeg bytta både dempere og fjærer (har 225/45 17 dekk) Min var jo litt stiv fra før også så vet ikke hvordan a3 uten senking er egentlig. Konklusjon: det blir stivt, lettere ubehagelig på dumper. nyrebelte kan anbefales thumpsup Men litt må man jo offre for bedre veigrep og utseende. :D Kan godt hende min og din bil er like stive i utgangspungtet, og da lurer jeg jo på om du merket MYE forskjell på comforten. Hvilket sett kjøpte du? Vet at H&R har et som senker A3 Quattro, og S3 med 25 mm. Min er jo senket 20 mm orginalt (ambition) så det er litt forvirrende når de sier at det senker 25 mm. Men hva bruker de som utgangspunkt, blir den senket 25 mm i forhold til min A3, eller i forhold til "ikke senket A3" som er 20 mm høyere enn min?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2003 Originally posted by A3TQ Kan godt hende min og din bil er like stive i utgangspungtet, og da lurer jeg jo på om du merket MYE forskjell på comforten. Hvilket sett kjøpte du? Vet at H&R har et som senker A3 Quattro, og S3 med 25 mm. Min er jo senket 20 mm orginalt (ambition) så det er litt forvirrende når de sier at det senker 25 mm. Men hva bruker de som utgangspunkt, blir den senket 25 mm i forhold til min A3, eller i forhold til "ikke senket A3" som er 20 mm høyere enn min?????? Den har vel fjærer som er 20mm kortere enn vanlige a3 fjærer... Og når fjærene senker 25mm på en vanlig a3 quattro så vil det vel si at dem senker 5mm mer enn det dine gjør og ikke 45mm liksom. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Skrevet Februar 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2003 Kan godt hende min og din bil er like stive i utgangspungtet, og da lurer jeg jo på om du merket MYE forskjell på comforten. Hvilket sett kjøpte du? Vet at H&R har et som senker A3 Quattro, og S3 med 25 mm. Min er jo senket 20 mm orginalt (ambition) så det er litt forvirrende når de sier at det senker 25 mm. Men hva bruker de som utgangspunkt, blir den senket 25 mm i forhold til min A3, eller i forhold til "ikke senket A3" som er 20 mm høyere enn min?????? Vet ikke sikkert om min er senka orginalt, gikk bare ut fra det siden det er en S3. Når min var orginal var det nesten like mye dunking risting når jeg kjørte over dumper i lav fart hvertfall. Men den var myk når du svingte og bremsa (80-100km/h). Det er den ikke nå lenger. Har KW senkesett stillbart, har ikke senka den så mye mer en den var før. Men det blei ordetlig stivt når jeg svinger, bremser. Siter 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg