Gå til innhold

Radioantenne til hatchback

sunh

Anbefalte innlegg

Den jeg har var knekt da jeg kjøpte bilen, så den må byttes.. Har prøvd å skru opp det som sitter igjen av antenna, uten å lykkes. Får prøve å ha på litt olje eller noe på greia, så kanskje den kommer..

Uansett, hva er det beste å kjøpe? og hvor? Om hele foten må byttes må jeg jo ha en litt spesiell sak, der foten står i rundt 70 graders vinkel, mens antenna står rett opp. Må jeg dra til nissan og betale dyrt for originale greier tro?

Noen som har vært borti dette og kan gi meg et par tips? :)

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for tips. Så du er sikker på at pisken til golf/polo passer på hatchbacken og? Kjøper meg en slik i så fall..

Eneste problemet da er å få av den lille satan av en brukket antenne som sitter igjen. Hele den metallringen skal av ikke sant? Ser den har to spor i ytterkant som sikkert skal brukes, bare at jeg ikke har et slik rart verktøy. Tang får jeg ikke tak med ihvertfall.. :rolleyes:

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for tips. Så du er sikker på at pisken til golf/polo passer på hatchbacken og? Kjøper meg en slik i så fall..

Eneste problemet da er å få av den lille satan av en brukket antenne som sitter igjen. Hele den metallringen skal av ikke sant? Ser den har to spor i ytterkant som sikkert skal brukes, bare at jeg ikke har et slik rart verktøy. Tang får jeg ikke tak med ihvertfall.. :rolleyes:

Det er ikke sikkert den passer pga det er flere typer til Nissan av den typen

det er forskjellig tykkelser på gjengene i bunn (Den biten som skrus ned i foten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt mer på det nå, og fått av den metallringen slik at hele greia er løs. Slik ser den ut, skabbete og fæl:

antennefaen.jpg

Antar at jeg har elektrisk antenne, og at det ikke bare er å skru på en pisk fra polo/golf. Regner med at jeg må bytte hele foten som antenna sitter på? Gidder jo ikke kjøpe en dyr original elektrisk antenne om jeg ikke må.

Om det er slik at jeg må bytte hele foten. Er det noen som vet hvor jeg kan skaffe en billig som passer til hatchback? Kan jo være heldig å finne en hatchback hos huggern, men det skal vel litt til. Så heller ingen hos torshov som kunne passe sist jeg var der.

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Nei, jeg har ikke det. Har liksom glemt av det. Men jeg ringte nissan for å høre på pris på original, og de skulle ha litt over 800 kr. Det er slik som kan skyves ned da.

Handler nok en fra Thorsov eller mekonomen tenker jeg. Om de passer.

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider