Gå til innhold

Noen spørsmål ang dekk og Sharifs`

NISMO racing

Anbefalte innlegg

Må ha noen nye sommerdekk+felgs, og har tenkt å kjøpe på skedsmo. Men sjekka http://www.dod.no/cgi-bin/dekk , der står det at jeg ikke har lov til å kjøre med 205/55-16 som jeg hadde tenkt. Hvor mye skal jeg legge i det?

Vil ikke gå ned noe særlig på profilen ettersom jeg er ute etter komfort. Er alternativet da 195/55-15 som er lovlig. En annen ting, hvordan er trafikken hos sharifs` nå om da`n? Lønner det seg å møte opp der oppe, eller å ringe?

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som bryr som om hva man har lov å kjøre med når det gjelder dekk/felg ??

Hadde iallfall gått for 16" du nevner.

Handla selv dekk og felg hos sharif for en uke siden.. ikke mye folk der om du kommer på dagtid..

De er vel oppe til kl 19 på ukedagene tror jeg..

De har fått en dame på telefon der oppe nå, men tror det er letterer å stikke innom.. Iallfall for oss som bor litt nermere enn deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på at de skal få inn dekk og har ikke hatt noe problem me å komme igjennom på telefon. Var der oppe i går sånn i 18 tiden og da var det litt kø men. håpet på sommerfelger før helgen forsvinner sakte men sikkert. Han har jo ikke inne doh

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du dundrer på med 205/55/16 vil omkretsen på dekkene dine bli lengre enn det de skal være og dermed vil dette forårsake en feil på speedometeret ditt. Det er vel dette som er grunnen til at det ikke er lov. Må nok ned på 205/45/16 etter det jeg har forstått.

Jeg kjører med 205/45/16 selv og synes det funker flott. Hva sier dere som har 215/40/17 om dette? Jeg har tenkt å gå opp til 17", men er det über sliktsomt eller?

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte på 205/50/16 ifjor og var fornøyd med det.

Men så fikk jeg på 215/40/17 nå, og det kan ikke sammenlignes.. Utrolig deilig å kjøre på syns jeg iallfall.

Greit nok, må passe på dumper osv.. men makan til veigrep!

Hva med speedometeret?? Feil?

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha noen nye sommerdekk+felgs, og har tenkt å kjøpe på skedsmo. Men sjekka http://www.dod.no/cgi-bin/dekk , der står det at jeg ikke har lov til å kjøre med 205/55-16 som jeg hadde tenkt. Hvor mye skal jeg legge i det?

Vil ikke gå ned noe særlig på profilen ettersom jeg er ute etter komfort. Er alternativet da 195/55-15 som er lovlig. En annen ting, hvordan er trafikken hos sharifs` nå om da`n? Lønner det seg å møte opp der oppe, eller å ringe?[/QUO

du har lov til og bruke 205/55R16 det har jeg på min P11 stv

hos meg subber det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å ringe i 2 dager nå.. håpløst...

men over til dekkstørrelser.. kjører vanligvis på 215/40/17 men dem ble slitt på slutten av sesongen.. men hadde da 225/45/17 liggende.. det gikk fint..

men det kan jo komme av at jeg har felger med riktig innpress :)

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider