Gå til innhold

Ny Her..!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann!

Kult å se at det er et norsk V8 forum i sving også!

Får vel introdusere meg litt siden det er første posten da :)

Jeg bor for tiden i USA, hvor jeg har bare noen dager igjen før jeg er ferdig på skolen.

Jeg driver et nettsted for Chevy entusiaster (http://www.chevyworld.net) som har vært oppe et par år.

Kjører en 1986 Camaro IROC-Z Choo Choo Customs Convertible.

Har etterhvert noen mods i den, både på motor, understell og exteriør.

 

Her er noen bilder av 'ROC'en

 

topup2.jpg

 

topup5.jpg

 

topdown1.jpg

 

aftengupg1.jpg

 

:)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heyy dude!

Velkommen da!

Ja detta forumet har vokst fort, og kult at du oxo har funnet veien.

Ser ut som en grei bil det der. Yesss!!

Mod understell?? ohhh.... d klinger så fint i mine ører :)

Hvor lenge har du vært der borte? Flytta ditt for godt oxo?

 

 

Her er slådda mi:

jr70cc0109.jpg

 

Som er bygd for veiholdning, og det har jeg fått prøvd på bane.

Morro gitt.

 

Og du kan finne mere info her

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for velkomsten, og for the thumbs up på Camaron.

 

Air 63,

Jeg bor i en liten "college town" i Illinois som heter Charleston. Det er ca. 3 timer sør for Chicago - så omentrent helt midt i landet.

 

boXer,

takker :)

 

Ratata,

Håper å se forumet vokse! Eneste norske bilsiden jeg har hengt litt på er VGD, men det er lite Amcar prat der.

Jeg har bodd her siden '98 - og akkurat nå er det litt usikkert om jeg blir her eller kommer "hjem" igjen. Det avhenger av jobben.

 

Ja, har modda understellet noe. Her er det meste av mods jeg har på bilen så langt:

 

Understell:

* Jamex 1.5" senkefjærer

* Lakewood Adjustable Panhard Rod

* Edelbrock Trailing arms

* BMR Strut Tower Brace

* PST Polygrafitt foringer

* KYB gassdempere rundtom

* American Racing Torque Trust II felger i 17"x9.5" rundtom

* GoodYear Eagle F1 275/40x17" rundtom

 

Motor:

* 305 TPI

* SLP siameesed runners (polert)

* Port matcha plenum (polert)

* World Products S/R Torquer 305 topper

* Rulle vipper

* CompCam

* Crane Adjustable Fuel Pressure Regulator

* MrGasket Fuel Pressure Gauge

* Airfoil

* K&N Filtre

* "Åpne luftveier" i filter boksen :D

* Fjerna MAF screens

* Flowmatcha Injetorer

* Edelbrock TES Hedders (Jet Hot Coated)

* High-flow katalysator

* Edelbrock RPM Cat-back

* Div. Polert aluminium etc.

 

Eksteriør/Interiør:

* Hvite Instrumenter, girvelger, varmeapp/AC kontroll

* 1997 TransAm skinnseter i "Neutral" (sitter i stua fremdeles :))

* Komplett interiørskifte fra rødt til "Neutral" (på gang)

* Pioneer Headunit (1.5DIN)

* Rockford Fosgate 250aii forsterker

* 2x12" Lanzar 400w subber

* Noen tarvelige Pioneer 6.5" etc. som jeg må bli kvitt snart!! :D

* GTS sorte deksel over baklys

* Konverterte hovedlykter til H4 Crystal Clear

* American Sports Car Design's "SS" glassfiber panser

 

 

Tror det er det meste *ler*

 

:)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey flere her jo :D

 

Erik her kjører trolig Norges mest modda Chevrolet Vega.

 

Sjekk her: http://home.no/drive4fun/74Vega/vega74no.htm

 

Sjekk også http://www.v8monza.com

Finnes under pictures og Wagons.

 

Velkommen til oss vi håper på og bli flere og vi vokser stadig over 300 er det vel nå :)

 

Mvh

Era

post-92-13804850150441_thumb.gif

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en liste du hadde der gitt, ChevyKen. :D

Sånt liker Era & jeg.

Mod'ing til sitt eget personlige preg. ;)

 

Hvordan er det med muligeheter for deg å evt. hjelpe oss amcar-dudes her på forumet med med info, og evt. export/import av deler? :D

Måtte bare spørre, for det hadde helt sikkert kommet opp en gang.

Ikke sant Era? LOL

Era og jeg ser på alternativer når det gjelder å bygge om til 12" eller 13" C-5 bremser, eller lignende. :D

Men vi syntes d koster mere enn de smaker. Skal være øko-ombygging, men som funker!

 

Venter for øyeblikket på deler til min M-21 manuelle girkasse, og clutch.

Det skal bestilles direkte fra USA, og mulig han karen drar over sjøl for å hente et lass med deler.

Så for meg så blir det å vente, vente, vente, vente vente....... :rolleyes:

 

Take care, over there!

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veier slike biler som dere har??

 

Era sin mener jeg å huske at veier drøye 1200 kg

 

Men Rattata sin ser jo ut som en fullsizer heheh no fense!

 

Chevyken

Og hvor mye veier den camaroen? Feit bil det der?

Hvordan ligger den i svingene?

Har du bremset den? Rullende landevei eller lignende...

 

Er jo interesant å vite hva man skal oppimot :D

 

Hadde en hvit vette bak meg på våler ifjor, er ikke god på amcar men tror det var en 63 mod. Den klarte jeg ikke holde på slettene men i svingen glei jeg ifra. og spes i de krappe svingene bremset jeg fra han...Var skikkelig fighting om å komme seg forbi...og om det var han som var mest fornuftig eller om jeg hadde vesentlig bedre bremser det skal ikke være sagt....men jeg bremset ihvertfall sist :D:D

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

Litt av en liste du hadde der gitt, ChevyKen. :D

Sånt liker Era & jeg.

Mod'ing til sitt eget personlige preg. ;)

 

Hvordan er det med muligeheter for deg å evt. hjelpe oss amcar-dudes her på forumet med med info, og evt. export/import av deler? :D

Måtte bare spørre, for det hadde helt sikkert kommet opp en gang.

Ikke sant Era? LOL

Era og jeg ser på alternativer når det gjelder å bygge om til 12" eller 13" C-5 bremser, eller lignende. :D

Men vi syntes d koster mere enn de smaker. Skal være øko-ombygging, men som funker!

 

Jeg har C5 bremseer liggende fra en 85 Corvette, skiver og calippere, kjøpe???

 

Venter for øyeblikket på deler til min M-21 manuelle girkasse, og clutch.

Det skal bestilles direkte fra USA, og mulig han karen drar over sjøl for å hente et lass med deler.

Så for meg så blir det å vente, vente, vente, vente vente....... :rolleyes:

 

Take care, over there!

 

 

Jeg har C5 bremseer liggende fra en 85 Corvette, skiver og calippere, kjøpe???

 

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CamaroCab

 

 

Jeg har C5 bremseer liggende fra en 85 Corvette, skiver og calippere, kjøpe???

 

C5 er det nok ikek da heller C4 av første generasjon med et stempel og 12" skive mao ikke intresangt.

 

Men ellers atkk for tilbudet.

 

MEN C5 dvs siste generasjon vette med 13" skiver og diiiger sto stepla kalippere er MEGET intresangt og få tak i.

 

Det skal jeg og Ratata bygge om til hvis vi får plass...

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

Hvor mye veier slike biler som dere har??

 

Era sin mener jeg å huske at veier drøye 1200 kg

 

Men Rattata sin ser jo ut som en fullsizer heheh no fense!

 

Chevyken

Og hvor mye veier den camaroen? Feit bil det der?

Hvordan ligger den i svingene?

Har du bremset den? Rullende landevei eller lignende...

 

Er jo interesant å vite hva man skal oppimot :D

 

Hadde en hvit vette bak meg på våler ifjor, er ikke god på amcar men tror det var en 63 mod. Den klarte jeg ikke holde på slettene men i svingen glei jeg ifra. og spes i de krappe svingene bremset jeg fra han...Var skikkelig fighting om å komme seg forbi...og om det var han som var mest fornuftig eller om jeg hadde vesentlig bedre bremser det skal ikke være sagt....men jeg bremset ihvertfall sist :D:D

 

M

 

Ehhh deb veier nok mere 1350kg sa vekta på tilsynet og det var med fult av alt uten meg :D

 

Ratata sin tja var det ikke snaue 1700kg eller no da mao omtrendt som en RS2 :D :D

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yupp. Rett i overkant av 1700, med meg i og ca halvfull tank.

910 kg på forhjula, og resten bak..... lol

 

C-5 13" skiver sier vi da ja takk til :D

.... og rullekam +++ (yammie)

 

God natt..... og i morra kommer noen bilder fra natt-til-1.mai i Tønsberg & omg.

Zzzzzzzzzzzlip tight......

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hey,

 

Beklager den laaaaaaaange responstiden min :) Det har vært rimelig hektisk siden sist jeg posta her, og for å gjøre en lang historie kort - så er det bare vel en uke til Camaroen ruller inn i en kontainer med destinasjon Norge. Jepp, jeg kommer "hjem" igjen etter 4 år her borte. Kommer nok muligens til å flytte tilbake til USA om noen år, men nå er det en del andre ting som skal gjøres unna i Norge først.

Så, til han som lurte på om jeg kunne hjelpe med deler, det blir nok vanskelig i denne omgang. Beklager! Skulle gjerne ha hjulpet noen andre norske amcar freaker hvis jeg hadde hatt mulighet.

 

Magnus,

Camaroen veier ca. 1400kg.

Den ligger utrolig på i svingene. Disse bilene (IROC utgaven) var jo helt i toppen originalt med hensyn på skidpad målinger da de kom i 1985. De hadde faktisk bedre veiholdning enn Corvette av samme år, og var målt til .92G. Og, jeg må si at med oppgraderte fjærer, dempere, trailing arms samt brede dekk/felger, strut tower brace og mer solid panhard stag, så er det en killer kombinasjon for cornering. Det jeg kunne tenkt meg aller mest akkurat nå var et ordentlig upsized sett med bremser fra Wilwood, Baer elller lignende.

Jeg har ikke hatt bilen på rullende landevei, så de eneste indikasjonene jeg har nå er utfra DesktopDyno som faktisk ikke er så helt ute å kjører hvis man er nøye med inputsene. DD'en antyder 287hk/~300tq (husker ikke eksakt tall på moment) noe som er en økning på 97hk. Bilen har definitivt grown some bigger balls etter mods'ene, det er det ikke tvil om. Jeg er iallefall positivt overrasket over hva denne lille 305'en har klart å spytte ut.

En liten Paxton kvern nå, så blir det bra

:)

 

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår