henrikc Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 er det noen som vet om det er mye tap(hk) ved og sette intercooleren foran når motoren sår bak, det samme gjeler radiatoren. doh ps: detter er på en boble....... Siter BMW E39 520i 1998 mod Ford Escort 1992 mod Ford Escort 2001 mod Toyoto Corolla 1990 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen karlstad Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 er det noen som vet om det er mye tap(hk) ved og sette intercooleren foran når motoren sår bak, det samme gjeler radiatoren. doh ps: detter er på en boble....... vis man tenker logisk så er det alt for lange vei for luften og reise så du vill få et enorm turbo`lag.. Siter -toyota mr2 mk1 (banebil) -toyota mr2 mk3 (vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 jeg tror du taper en del hk, pga det er en enorm omvei for luften. Er radiatoren forran?? hvor går røra da? denne blir jo dreven av en vannpumpe, er nok derfor det går. ta en liten test selv da, sug inn et rør som er 10 cm langt, så prøv å sug i et rør som er 1 meter. hva er tyngst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen karlstad Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 er det noen som vet om det er mye tap(hk) ved og sette intercooleren foran når motoren sår bak, det samme gjeler radiatoren. doh ps: detter er på en boble....... men radiator forran er ikke noe problem.. bare legger rør under bilen in/ut. vi har det på vår ombygde boble! golf motor bak og radiator forran.. Siter -toyota mr2 mk1 (banebil) -toyota mr2 mk3 (vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikc Skrevet April 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 men radiator forran er ikke noe problem.. bare legger rør under bilen in/ut. vi har det på vår ombygde boble! golf motor bak og radiator forran.. takk har satt inn en g60 motor i bobla mi nå har dere noen bilder av hvordan dere gjore det vil gjerne se det doh Siter BMW E39 520i 1998 mod Ford Escort 1992 mod Ford Escort 2001 mod Toyoto Corolla 1990 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Du får ta en titt på Bobler som kom med turbo orginalt ( Porche) :) De har vel enten IC'n ved bakskjermen eller liggende over motoren. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 vis man tenker logisk så er det alt for lange vei for luften og reise så du vill få et enorm turbo`lag.. 99% av lag ligger i selve massetregheten til aggregatet, ikke det at det blir så lang vei for lufta, eller stort volum. I teorien fører slike ting til lag, men i praksis har det så og si ingen betydning. Taper heller ikke noe hk med mindre du legger inn masse skarpe knekker på røra eller underdimensjonerer så det holder. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Du vil nok få litt lag med så lange rør, men værst er effekttapet pga trykkfall. I tillegg vil denne løsningen være dyr og faktisk veie noen kilo. Om du har plass i motor-rommet ville jeg plassert IC'n der. Lag et scoop under bilen som leder luft opp til IC'n og slipper luften ut gjennom "panseret". Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokatommy Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 er det ikke plass over girkassa? trenger jo ikke store coolern da... Siter http://www.200sx-ogn.org/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikc Skrevet April 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 er det ikke plass over girkassa? trenger jo ikke store coolern da... får intercooleren nok luft da Siter BMW E39 520i 1998 mod Ford Escort 1992 mod Ford Escort 2001 mod Toyoto Corolla 1990 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokatommy Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 er ikke like bra som i fronten, men vil jo tro det flytter seg en del luft under der! Siter http://www.200sx-ogn.org/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikc Skrevet April 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 takk for hjelpen Siter BMW E39 520i 1998 mod Ford Escort 1992 mod Ford Escort 2001 mod Toyoto Corolla 1990 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen karlstad Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 takk har satt inn en g60 motor i bobla mi nå har dere noen bilder av hvordan dere gjore det vil gjerne se det doh jeg har ikke bilder av det men bare av bilen? Siter -toyota mr2 mk1 (banebil) -toyota mr2 mk3 (vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen karlstad Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 [/img] [/img] dette er en kraftig ombygd boble med glassfiber karrosseri. det er en 1967 model oppgradert med deler fra mazda mx-5 og mazda rx-7. porshe deler i bakstilling og framstilling. golf motor bak med adapterplate og radiator forran. bilen er ny lakkert med farrai orginal rød farge! Siter -toyota mr2 mk1 (banebil) -toyota mr2 mk3 (vinterbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikc Skrevet April 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 er det orginal gti motor eller er den trimmet Siter BMW E39 520i 1998 mod Ford Escort 1992 mod Ford Escort 2001 mod Toyoto Corolla 1990 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.