Gå til innhold

spøsmål om intercooler

Ranger emnet


henrikc

Anbefalte innlegg

er det noen som vet om det er mye tap(hk) ved og sette intercooleren foran når motoren sår bak, det samme gjeler radiatoren. doh

 

 

ps: detter er på en boble.......

 

vis man tenker logisk så er det alt for lange vei for luften og reise så du vill få et enorm turbo`lag..

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror du taper en del hk, pga det er en enorm omvei for luften. Er radiatoren forran?? hvor går røra da? denne blir jo dreven av en vannpumpe, er nok derfor det går.

ta en liten test selv da, sug inn et rør som er 10 cm langt, så prøv å sug i et rør som er 1 meter. hva er tyngst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som vet om det er mye tap(hk) ved og sette intercooleren foran når motoren sår bak, det samme gjeler radiatoren. doh

 

 

ps: detter er på en boble.......

 

 

men radiator forran er ikke noe problem.. bare legger rør under bilen in/ut. vi har det på vår ombygde boble! golf motor bak og radiator forran..

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men radiator forran er ikke noe problem.. bare legger rør under bilen in/ut. vi har det på vår ombygde boble! golf motor bak og radiator forran..

 

takk

 

har satt inn en g60 motor i bobla mi nå

har dere noen bilder av hvordan dere gjore det vil gjerne se det doh

BMW E39 520i 1998 mod

Ford Escort 1992 mod

Ford Escort 2001 mod

Toyoto Corolla 1990 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis man tenker logisk så er det alt for lange vei for luften og reise så du vill få et enorm turbo`lag..

 

99% av lag ligger i selve massetregheten til aggregatet, ikke det at det blir så lang vei for lufta, eller stort volum.

I teorien fører slike ting til lag, men i praksis har det så og si ingen betydning.

 

Taper heller ikke noe hk med mindre du legger inn masse skarpe knekker på røra eller underdimensjonerer så det holder.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0615.jpg[/img]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_0614.jpg[/img]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dette er en kraftig ombygd boble med glassfiber karrosseri. det er en 1967 model oppgradert med deler fra mazda mx-5 og mazda rx-7.

porshe deler i bakstilling og framstilling.

 

golf motor bak med adapterplate og radiator forran.

bilen er ny lakkert med farrai orginal rød farge!

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår