Gå til innhold

Stoppet av Biltilsynet!!!!

Ranger emnet


Darkstar

Anbefalte innlegg

Min bror har en Golf III Gti. Han ble stoppet av biltilsynet igår, og må inn å vise bilen innen 1 mnd. Dette på grunn av senkesett(Koni og Vogtland) , monovisker(Bonrath), momo ratt og sotede sidevinduer fremme. I tillegg måtte det støy kontroll av effektanlegget, han har simons 2,5" med Supersport bakpotte.

 

Bilen var slik når han kjøpte den, og han fikk bare med tyske Tuv godkjenningspapirer. Dette var de eneste papirene som fulgte med tingene som er montert på bilen, alt er kjøpt i Norge. Men kontrolløren påstår han måtte ha norske papirer på alt.

 

Noen som vet om dette er rett????

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TÜV er godt nok iflg EU-reglene Norge er underlagt.

 

Har hørt at Bilsiltrynet krever papirene oversatt av en offisiell importør e.l. men vet ikke om de faktisk har rett til å kreve det.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare tyske papirer på stylingen og senkingen min. Det gikk greit det på Biltilsynet i Oslo. Vet ikke om de har rett til å kreve at det er på norsk faktisk. Mener at det skal være nok at det er på et EU språk hvis en skal følge EØS avtalen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Passat_RS

Min bror har en Golf III Gti. Han ble stoppet av biltilsynet igår, og må inn å vise bilen innen 1 mnd. Dette på grunn av senkesett(Koni og Vogtland) , monovisker(Bonrath), momo ratt og sotede sidevinduer fremme. I tillegg måtte det støy kontroll av effektanlegget, han har simons 2,5" med Supersport bakpotte.

 

Bilen var slik når han kjøpte den, og han fikk bare med tyske Tuv godkjenningspapirer. Dette var de eneste papirene som fulgte med tingene som er montert på bilen, alt er kjøpt i Norge. Men kontrolløren påstår han måtte ha norske papirer på alt.

 

Noen som vet om dette er rett????

 

Sotete sideruter foran er vel ikke lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he . kontrolløren het ikke tilfeldig vis Rune H?

han er beryktet for slikt... TÜV papier holder i massevis.

 

Vis bilen for en annen trafikkstasjon, f.eks Voss, eller Stord dersom han skulle få problemer. Det pleier å gå greit.

(har også hørt at folk reiser til haugesund for å godkjenne biler. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Passat_RS

Tror ikke du må ha godkjenningspapirer på effektanlegg, men dersom det selges i Norge skal det vel tilfredstille visse krav??? Det er ihvertfall mye støy av Golfen hans...

 

Hmm Kjøpt å kjøpt... En kamerat som har sveiset det til meg :)

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må ta en test som beviser at det ikke går over de norske kravene. Her i Norge er det nemlig et krav at støyen ikke skal være over et vist antall dB ved forbikjøring i 70km/h elle.no sånt. Dette sier tuv papirene ingen ting om, så derfor kan de i utgangspunktet kreve en sånn test av deg. Løsningen er selfølgelig å dra et annet sted der de overser slike detaljer :D

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pIMp

Men du må ta en test som beviser at det ikke går over de norske kravene. Her i Norge er det nemlig et krav at støyen ikke skal være over et vist antall dB ved forbikjøring i 70km/h elle.no sånt. Dette sier tuv papirene ingen ting om, så derfor kan de i utgangspunktet kreve en sånn test av deg. Løsningen er selfølgelig å dra et annet sted der de overser slike detaljer :D

 

En bil som ligger i 5. gir i 70kmh bråker nok mindre enn en bil som ligger i 40kmh i førstegir.

Det går nok på dB i forskjellige omdreininger :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pIMp

forbikjøring i 70km/h

 

De fleste har langt mer enn 70km/t når de kjører forbi noen :D

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med støymåling mener jeg å huske at har vært diskutert på forumet før en gang.. (men,gidder ikke å lete nå)..

 

TROR at måten de gjorde det på,var at motoren ruses til 3/4 av det turtall der maks. effekt er, og støyen måles 1 meter (?) rett bak eksos-utløpet.

 

som sagt,er ikke sikker på dette,men tror det var noe sånn...

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

det med støymåling mener jeg å huske at har vært diskutert på forumet før en gang.. (men,gidder ikke å lete nå)..

 

TROR at måten de gjorde det på,var at motoren ruses til 3/4 av det turtall der maks. effekt er, og støyen måles 1 meter (?) rett bak eksos-utløpet.

 

som sagt,er ikke sikker på dette,men tror det var noe sånn...

 

Støymåling i motorsport er måling en meter bak og en meter til siden for utslippet. Tror det skal måles på 4000rpm, og det er litt mindre turtall på 8'ere mener jeg å huske.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår