Gå til innhold

Dump Til Audi A4 1997

Ranger emnet


ludde82

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

nå har jg vært litt inne på forumet her å kikka litt + på forumet

til vwAudi-club når d gjeldr tilkonling av dump.

Utifra d j kan se er d like mye positivt som negativt m dette..derfor

lurer j på følgende: hva kan I VERSTEFALL gå gæærnt m tilkobling

av denne ventilen til en 1.8turbo??

 

hvilke erfaringer har dere hatt m dette (positivt/negativt) ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

 

nå har jg vært litt inne på forumet her å kikka litt + på forumet

til vwAudi-club når d gjeldr tilkonling av dump.

Utifra d j kan se er d like mye positivt som negativt m dette..derfor

lurer j på følgende: hva kan I VERSTEFALL gå gæærnt m tilkobling

av denne ventilen til en 1.8turbo??

 

hvilke erfaringer har dere hatt m dette (positivt/negativt) ???

 

Hei, slik eg har forstått det står det en luftmengdemåler etter turbo'en. som hvor mye luft du dumper tilbake til motoren. det som skjer da om du putter på en dumpventil er at luftmengde måleren måler luft som skal til motoren, men som du da bare slipper ut i det fri.

 

det negative dette fører med seg er at motoren egentlig ikke har godt av det. du mister litt effekt samtidig som da bensin forbruket stiger.

 

det eneste posetive er vel lyden du er på jakt etter ;)

 

er ikke heilt sikker, men vet ganske sikkert at det er det på S motorene, 2.2 turbo.

Seat 1.8 Sport 2000 - Solgt etter 3mnd

Audi S4 Varebil 1993 - Kondømt etter 4mnd

Audi S2 Coupe 1991 - Solgt

Toyota Carina 1.8 Ultra 1996 - Bruksbilen :D

Mazda RX2 1972 - Prosjektet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vis den hadde sittet forran turboen så hadde det ikke spilt noen rolle?

Da hadde den vært bortkasta. Da kan du likegjærne ha den i baksetet.

I værste tilfellet. Så vil du få fjusking ved giring i bra pådrag. Litt stikkflammer hører oxo med...hehe

Men kjøp deg en dual port ventil så slipper du dette problemet. Den slipper litt ut og litt dit det egentlig skal gå(tilbake i innsuget)

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, slik eg har forstått det står det en luftmengdemåler etter turbo'en. som hvor mye luft du dumper tilbake til motoren. det som skjer da om du putter på en dumpventil er at luftmengde måleren måler luft som skal til motoren, men som du da bare slipper ut i det fri.

 

det negative dette fører med seg er at motoren egentlig ikke har godt av det. du mister litt effekt samtidig som da bensin forbruket stiger.

 

det eneste posetive er vel lyden du er på jakt etter ;)

 

er ikke heilt sikker, men vet ganske sikkert at det er det på S motorene, 2.2 turbo.

Muftmasse måleren står FØR turbo, ikke etter.....

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår