ludde82 Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Hei folkens. nå har jg vært litt inne på forumet her å kikka litt + på forumet til vwAudi-club når d gjeldr tilkonling av dump. Utifra d j kan se er d like mye positivt som negativt m dette..derfor lurer j på følgende: hva kan I VERSTEFALL gå gæærnt m tilkobling av denne ventilen til en 1.8turbo?? hvilke erfaringer har dere hatt m dette (positivt/negativt) ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DonBambus Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Hei folkens. nå har jg vært litt inne på forumet her å kikka litt + på forumet til vwAudi-club når d gjeldr tilkonling av dump. Utifra d j kan se er d like mye positivt som negativt m dette..derfor lurer j på følgende: hva kan I VERSTEFALL gå gæærnt m tilkobling av denne ventilen til en 1.8turbo?? hvilke erfaringer har dere hatt m dette (positivt/negativt) ??? Hei, slik eg har forstått det står det en luftmengdemåler etter turbo'en. som hvor mye luft du dumper tilbake til motoren. det som skjer da om du putter på en dumpventil er at luftmengde måleren måler luft som skal til motoren, men som du da bare slipper ut i det fri. det negative dette fører med seg er at motoren egentlig ikke har godt av det. du mister litt effekt samtidig som da bensin forbruket stiger. det eneste posetive er vel lyden du er på jakt etter ;) er ikke heilt sikker, men vet ganske sikkert at det er det på S motorene, 2.2 turbo. Siter Seat 1.8 Sport 2000 - Solgt etter 3mnd Audi S4 Varebil 1993 - Kondømt etter 4mnd Audi S2 Coupe 1991 - Solgt Toyota Carina 1.8 Ultra 1996 - Bruksbilen :D Mazda RX2 1972 - Prosjektet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Så vis den hadde sittet forran turboen så hadde det ikke spilt noen rolle? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Så vis den hadde sittet forran turboen så hadde det ikke spilt noen rolle? Da hadde den vært bortkasta. Da kan du likegjærne ha den i baksetet. I værste tilfellet. Så vil du få fjusking ved giring i bra pådrag. Litt stikkflammer hører oxo med...hehe Men kjøp deg en dual port ventil så slipper du dette problemet. Den slipper litt ut og litt dit det egentlig skal gå(tilbake i innsuget) Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Hei, slik eg har forstått det står det en luftmengdemåler etter turbo'en. som hvor mye luft du dumper tilbake til motoren. det som skjer da om du putter på en dumpventil er at luftmengde måleren måler luft som skal til motoren, men som du da bare slipper ut i det fri. det negative dette fører med seg er at motoren egentlig ikke har godt av det. du mister litt effekt samtidig som da bensin forbruket stiger. det eneste posetive er vel lyden du er på jakt etter ;) er ikke heilt sikker, men vet ganske sikkert at det er det på S motorene, 2.2 turbo. Muftmasse måleren står FØR turbo, ikke etter..... Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.