Gå til innhold

Forgasser 1982 Ford 2.0 OHC(granada)

Ranger emnet

Einar

Anbefalte innlegg

Har ett problem med forgasserjusteringa på Granadan min, problemet er att det ikke er justering på co, på den, er faste dyser, lurer på om denne gasseren har noe å gjøre i bilen, det er en 32/36DGAV(så langt riktig), med "merkelapp"(Blekk på ene skruen) fra ford, har ikke nr.

Problemet er at motoren henger når man gir gass fra tomgang, aks pumpa er bra. prøvde å stille tenninga, hjalp litt. Motoren går ellers som ei kule(mistenker at det er høvla topp på den da den er ekstremt lettsatarta og har en noe råere gange, kammen er standard.

Han som hadde bilen før sa at den var borra te 2.3, høvla og porta topp og kam tilsvarende K-kam(volvomekaniker). kammen er orginal og han som hadde bilen da dette skulle vært gjort visste ikke noe om dette

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter symptomene kan det ligne på for mager blanding. Selv om aks.pumpa funker.

32/36DGAV er org gasser.

Snodig, mener det skal være co-skrue. :confused:

PS:

Hadde den vært borra til 2,3 hadde stempla vært utenpå blokka. Litt over 2,1 går akkurat på en OHC som brukes i gatebil. Som løpsmotor blir veggene i blokka for tynne ved 2,1 også.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter symptomene kan det ligne på for mager blanding. Selv om aks.pumpa funker.

32/36DGAV er org gasser.

Snodig, mener det skal være co-skrue. :confused:

PS:

Hadde den vært borra til 2,3 hadde stempla vært utenpå blokka. Litt over 2,1 går akkurat på en OHC som brukes i gatebil. Som løpsmotor blir veggene i blokka for tynne ved 2,1 også.

Hørt noe om at CO-skruen skal ligge plompert på skrå, var sikker på denne hadde CO-skruer for hvert løp selv om det er en registerforgasser, tenkte det var som 38DGAS`en min jeg.

Må jo ha 205-blokk for å kunne borre trygt til 2,1 også.

foresten så kutta akspumpa ut for meg her, men da var det bare å glemme å få start kald, og helder ikke mulig å gi gass, det var splinten som hadde glidd ut.|

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider