Gå til innhold

dumpventil til audi a4 1.8turbo

Ranger emnet

ludde82

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

nå har jg vært litt inne på forumet her å kikka litt + på forumet

til vwAudi-club når d gjeldr tilkonling av dump.

Utifra d j kan se er d like mye positivt som negativt m dette..derfor

lurer j på følgende: hva kan I VERSTEFALL gå gæærnt m tilkobling

av denne ventilen til en 1.8turbo?? m tanke på motor,luftinnsug o.l??

hvilke erfaringer har dere hatt m dette (positivt/negativt) ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får du entene maaaange svar og en helvettes diskusjon, eller så gir folk rett å slett opp dette med dump på a4, mitt forslag til deg, SØK ! =)

Det som kan skje etter hvert er at du får sota plugger, den bruker litt mer bensin er normalt, og katalysatoren kan etter hvert brenne opp innvendig. Samtidig er det effekt-tap!

Hilsen en som kjører med åpen dump på sin a4 :p

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra at det er atmosfærisk dump du mener.

Denne i seg selv skader ikke motoren eller noen andre ytre deler.

Det eneste som skjer er at når du slipper opp gassen så blir overskuddsluften dumpet ut i friluft istedenfor gjennom luftfilteret som den orginale sørger for.

Dette medfører at akkurat i det du slipper gassen og luften dumpes så måler luftmassemåleren opp for lite luft og dette medfører igjen at motoren får litt for fet blanding. Dette skjer kun i det øyeblikket du slipper gassen, straks du gir gass igjen vil det gå tilbake til normale verdier.

Så eneste du kan oppleve er at den soter litt mer enn normalt i de små sekundene dette skjer. Tror ikke du vil merke noe på bensinforbruk og ellers.

Så har du lyst på "pysj"-lyd er det bare å sette på åpen dump etter min mening. Jeg ble litt lei av at den "pysjet" hver gang jeg slapp gassen så jeg byttet til forsterket lukket ventil fra Forge istedet.

Har en strøken atmosfærisk fra Forge med propp for å plugge returslangen med, alt i alu, til salgs for kr 600,- hvis du er interessert.

- Skoda diesel 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider