Gå til innhold

Hjelp??

Ranger emnet

Aikio

Anbefalte innlegg

Morn... skulle egentlig sende denne i PM til mazdafun men han har full innboks så da legger vi det ut her...

Jeg har ett problem med bilen min..

Hadde den på service rundt 25 feb. på mazda lillestrøm. De sa at ABS'en var litt rar, og at den skrudde seg av og på hele tiden... jeg hadde ikke lagt noe merke til dette selv annet en at det tok 1 min ca før lampa skrudde seg av når det var kaldt ute... Men etter at den var på service så begynte den å skru seg av og på hele tiden, men jeg orka ikke bry meg med det siden den bremsa jo fortsatt like fort, bare at abs'en funka i hytt og pine... så nå i påska så begynte bremsekraftforsterkeren å kødde i tillegg, så plutselig ble det muskelbrems, noe som skremte ræva av meg med en gang, og så hoppa den av og på noen dager, før den tilslutt tydeligvis har sagt natta, for nå er det kun muskelbrems og det har det vært i 3 dager ca...

Spørsmålet er da; Kan det bare være at det er en ledning som er løs, eller en dårlig kobling noe sted? eller er mest sannsynlig hele bremsekraftforsterkeren gått... kan abs'en ta med seg bremsekraftforsterkeren når den kødder???

OG HVOR ligger bremsekraftforsterkeren på en 90 mod GTX???

Håper på raskt svar, da det er litt ekkelt å kjøre med muskelbrems(vet ikke om det er lov engang...) begynner å bli litt vant til det... samme greia som å gå fra servo til muskelservo... blir en vanesak...

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider