Ola Skrevet April 28, 2002 Rapporter Share Skrevet April 28, 2002 Er det noen som har byttet intercooler på S4? Har en kamerat som blåste sin orginale intercooler (1,8bar :) ) , som ønsker å bytte ut i en beder intercooler. Problemet er jo plassen! Noen gode løsninger på valg av kjøler og plassering? Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet April 28, 2002 Rapporter Share Skrevet April 28, 2002 Kjøp en RS-fanger og bygg en IC etter mål som passer i fronten + monter water spray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet April 28, 2002 Rapporter Share Skrevet April 28, 2002 Originally posted by ola Er det noen som har byttet intercooler på S4? Har en kamerat som blåste sin orginale intercooler (1,8bar :) ) , som ønsker å bytte ut i en beder intercooler. Problemet er jo plassen! Noen gode løsninger på valg av kjøler og plassering? 1.8 bar? PÅ en S4 2.2? damn :cool: Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet April 28, 2002 Rapporter Share Skrevet April 28, 2002 Originally posted by Henrik Kjøp en RS-fanger og bygg en IC etter mål som passer i fronten + monter water spray monter co spray... mye mere morro :D bare pass på å ikke fyll bilen med co gass så man ikke ser en dritt hehe ;D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet April 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2002 He he, joda, 1,8bar på orginal 2.2 umodifisert! Tåler tydeligvis alt den motoren! Klokket til 4,9sek 0-100.. ca 360hk på hjula (g-tech måler) :dude: Blir trolig vanndyser foran intercooleren denne gangen, men ikke i motoren.. Trenger ikke mere trykk nå! Får være glad det holder som det er! Hva er co-spray? :confused: Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet April 29, 2002 Rapporter Share Skrevet April 29, 2002 Hva med en rs2 cooler?? den er jo "litt" større.... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 1, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2002 Originally posted by Audi90 Hva med en rs2 cooler?? den er jo "litt" større.... Hvor sitter IC`n i RS2 da? Rett bak fangeren? Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Mai 24, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2002 Originally posted by ola Er det noen som har byttet intercooler på S4? Har en kamerat som blåste sin orginale intercooler (1,8bar :) ) , som ønsker å bytte ut i en beder intercooler. Problemet er jo plassen! Noen gode løsninger på valg av kjøler og plassering? Hadde jo først og fremst vært greit om du nevnte om det er C4 karroseri eller B5 vi snakker om her :op Dersom det er en B5 så snakker vi om 2.7BiT motor - her kan du bruke RS4 kjølere eller bestille fra Forge som har alu endetanker istedet for plast. Om det er en C4 med 2.2T motor - RS2 kjøler er ett alternativ, men du må legge om det meste av rør. En S2 kjøler tipper jeg passer bedre. Ellers så er det å få laget en på mål. Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Mai 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2002 Legg merke til sprekken i Gringo's lykt :D He he *måtte bare* Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2002 Originally posted by Gringo Hadde jo først og fremst vært greit om du nevnte om det er C4 karroseri eller B5 vi snakker om her :op Hvis du leser litt lengre opp, så ser du jo at jeg skrev 2.2? :) IC`n til S2 er vel litt mindre å den? Slipper å skjære ut så mye liksom.. Kan faktisk bli prøvd å ha en s2 og en s4 IC i serie å.. Eller blir det mye trykkfall da tro..? Turboen er god for mere den, men det kan jo bli ineffektivt! Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Mai 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2002 Originally posted by ola Hva er co-spray? :confused: Det er vel lystgass han tenker på... Får i værtfall håpe det er det han tenker på.. :D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Mai 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2002 Originally posted by volvofasII Det er vel lystgass han tenker på... Får i værtfall håpe det er det han tenker på.. :D:D nope faktisk ikke...det er sprøyting av kald co2 på intercoolern... er noe 'nytt' ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2 Skrevet Mai 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2002 Noen bruker jo oxo bensin som kjøling. Ikke noe jeg ville gjort men. Se her så ser du hvor den sittter på RS2 Siter One life. Live it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Mai 30, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2002 Originally posted by marius nope faktisk ikke...det er sprøyting av kald co2 på intercoolern... er noe 'nytt' ;) Det blir jo det samme som det quarnis gjorde påen film jeg så det! Han tømte et brannslokkning apparat på IC`n før måling på kvartmil! Sikkert billig i lengden det der du prater om da marius! Jaah.. :( Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Mai 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2002 Slik ser det ut når du bruker det! NITROUS EXPRESS N-ter Cooler Chiller Men hvordan funker dette? Sov du under fysikk og kjemi timen din? Hva skjer når gass blir varmet opp og kjølt ned? Molykylene som utgjør gassen(lufta, ja det er en gass) vil eksandere og minke etter som temperaturen varierer. I et lukket system som i en intercooler vil dette få trykket til å gå opp og ned etter som temperaturern varierer. I en intercooler vil kjølinga av lufta få trykket til å minke siden temperaturen blir lavere. Siden vi måler trykket på intaks manifolden vil turboen fortsette å gi gass helt til det forhånds innstilte trykket er nådd. Siden trykket da øker 'trenger' gassen(lufta) mere O2 molykyler. Derav mere bens og ja.. da skjønner dere resten av tegninga? litt formler for den som husker det PV=NRT P=trykk V=volum N=# antall molykyler R=ideal gass konstant T=temperatur Menneh ja... Vi kan skaffe disse kitene men har devserre ikke fått ordna noe pris enda ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.