Gå til innhold

S4 intercooler?

Ranger emnet


Ola

Anbefalte innlegg

Er det noen som har byttet intercooler på S4? Har en kamerat som blåste sin orginale intercooler (1,8bar :) ) , som ønsker å bytte ut i en beder intercooler. Problemet er jo plassen! Noen gode løsninger på valg av kjøler og plassering?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

Er det noen som har byttet intercooler på S4? Har en kamerat som blåste sin orginale intercooler (1,8bar :) ) , som ønsker å bytte ut i en beder intercooler. Problemet er jo plassen! Noen gode løsninger på valg av kjøler og plassering?

 

1.8 bar? PÅ en S4 2.2?

 

damn

 

:cool:

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henrik

Kjøp en RS-fanger og bygg en IC etter mål som passer i fronten

+ monter water spray

 

 

monter co spray... mye mere morro :D

 

bare pass på å ikke fyll bilen med co gass så man ikke ser en dritt hehe

 

 

;D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, joda, 1,8bar på orginal 2.2 umodifisert! Tåler tydeligvis alt den motoren! Klokket til 4,9sek 0-100.. ca 360hk på hjula (g-tech måler) :dude:

 

Blir trolig vanndyser foran intercooleren denne gangen, men ikke i motoren.. Trenger ikke mere trykk nå! Får være glad det holder som det er!

 

Hva er co-spray? :confused:

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi90

Hva med en rs2 cooler??

den er jo "litt" større....

 

Hvor sitter IC`n i RS2 da? Rett bak fangeren?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by ola

Er det noen som har byttet intercooler på S4? Har en kamerat som blåste sin orginale intercooler (1,8bar :) ) , som ønsker å bytte ut i en beder intercooler. Problemet er jo plassen! Noen gode løsninger på valg av kjøler og plassering?

 

Hadde jo først og fremst vært greit om du nevnte om det er C4 karroseri eller B5 vi snakker om her :op

 

Dersom det er en B5 så snakker vi om 2.7BiT motor - her kan du bruke RS4 kjølere eller bestille fra Forge som har alu endetanker istedet for plast.

 

Om det er en C4 med 2.2T motor - RS2 kjøler er ett alternativ, men du må legge om det meste av rør. En S2 kjøler tipper jeg passer bedre.

 

Ellers så er det å få laget en på mål.

post-460-13804850197963_thumb.jpg

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

 

Hadde jo først og fremst vært greit om du nevnte om det er C4 karroseri eller B5 vi snakker om her :op

 

 

Hvis du leser litt lengre opp, så ser du jo at jeg skrev 2.2? :)

 

IC`n til S2 er vel litt mindre å den? Slipper å skjære ut så mye liksom.. Kan faktisk bli prøvd å ha en s2 og en s4 IC i serie å..

Eller blir det mye trykkfall da tro..? Turboen er god for mere den, men det kan jo bli ineffektivt!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

 

 

nope faktisk ikke...det er sprøyting av kald co2 på intercoolern... er noe 'nytt' ;)

 

Det blir jo det samme som det quarnis gjorde påen film jeg så det! Han tømte et brannslokkning apparat på IC`n før måling på kvartmil!

 

Sikkert billig i lengden det der du prater om da marius! Jaah.. :(

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser det ut når du bruker det!

 

 

Animation1.gif

 

NITROUS EXPRESS N-ter Cooler Chiller

 

Men hvordan funker dette? Sov du under fysikk og kjemi timen din?

 

 

Hva skjer når gass blir varmet opp og kjølt ned? Molykylene som utgjør gassen(lufta, ja det er en gass) vil eksandere og minke etter som temperaturen varierer. I et lukket system som i en intercooler vil dette få trykket til å gå opp og ned etter som temperaturern varierer. I en intercooler vil kjølinga av lufta få trykket til å minke siden temperaturen blir lavere. Siden vi måler trykket på intaks manifolden vil turboen fortsette å gi gass helt til det forhånds innstilte trykket er nådd. Siden trykket da øker 'trenger' gassen(lufta) mere O2 molykyler. Derav mere bens og ja.. da skjønner dere resten av tegninga?

 

 

 

litt formler for den som husker det

 

PV=NRT

P=trykk

V=volum

N=# antall molykyler

R=ideal gass konstant

T=temperatur

 

 

Menneh ja... Vi kan skaffe disse kitene men har devserre ikke fått ordna noe pris enda ;)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår