Gå til innhold

Sparco-stolprosjekt

Ranger emnet

safoll

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte jeg skulle legge ut et lite prosjekt ang. montering av Sparco seter og 4-punktsbelter i Mazdaen. Er vel ikke akkurat det største prosjektet på forumet, men de som vil må bare følge med. :)

Montering vil skje 2.-3. april.

Stolene skal etter planen monteres på det originale stolunderstellet, med et firkantjern i mellom.

Firkantjernet:

HPIM0190.jpg

Stolene og beltene:

HPIM0165.jpg

Bilen stolene skal monteres i:

DSC00273.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for ros. :)

Mark1: Liker du ikke panseret og vingen altså? Har egentlig lyst på faceliftpanser og -lykter fra 323 selv også.

Jeg har ikke festet skulderbeltene ennå, går og venter på beltefester til dem. De blir mest sannsynlig dratt under seteryggen bak og festet i bagasjerommet.

Finnes ikke sedan av GT-R originalt nei, er ombygd. Mest sannsynlig den eneste godkjente GT-R sedan i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo bra ut dette. :)

Vurderer nye stoler i min også, men vil ha med vipperygg. Plukket du bare feste fra original stolene og så festet du de nye stolene på ved hjelp av de 2 tversgående jernene?

Legg gjerne ut noen mer detaljerte bilder av hvordan setene er festet på understellet.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo bra ut dette. :)

Vurderer nye stoler i min også, men vil ha med vipperygg. Plukket du bare feste fra original stolene og så festet du de nye stolene på ved hjelp av de 2 tversgående jernene?

Legg gjerne ut noen mer detaljerte bilder av hvordan setene er festet på understellet.

Brukte de tversgående jernene til å feste stolen på det originale understellet ja. Var dessverre for ivrig med å få stolene inni bilen, så det ble ikke tatt noen bilder av selve monteringen. Hvis du har sett bildene av hvordan TBI på forumet festet stolene sine, så er det samme prinsippet som jeg har brukt. Er egentlig fra de bildene jeg har "stjelt" idèen, bare at jeg har brukt tynnere jern, så jeg måtte bygge opp setet ved å legge noen skiver under skruene på understellet.

Kan ta noen bilder senere i uka av hvordan det er montert, hvis interesse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig angående den vingen! Passer liksom ikke inn! Ikke uten videre styling, og jeg ville personlig ikke hatt mer styling. Heller senket den litt mer og vært delvis sleeper.

Mine meninger!

:)

Tror ikke jeg bryr meg om å senke bilen mer, er egentlig lav nok som den er. Vil bevare litt av "rallyfølelsen" som GT-R gir, samtidig som jeg bevarer gatebil-faktoren. Derfor beholder jeg vingen, sløyfer videre styling, og holder meg 'nøyd med 40 mm. senk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla :)

Du har ikke flere bilder av monteringa\fester osv da ? skal gjøre dette selv snart i min og må si jeg gruer meg litt doh

Hvor fikset du firkantjernet ?

Mvh Ottesen sombrero

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal feste selene så for all få dem som beint bakover som mulig, viss du tar dem nedover så vil selene trykke deg ned i stolen og brekke kragebeine ditt.

97. BMW 520iA.

86. Ford Sierra 2.0 ombyggd til IS med 2.9i motor - OMP, Grayston.

92. VW Golf 2 1.6 TDSI.

78. Mitsubishi Galant Colt Sigma 1600.

80. Range Rover Classic 3.5 V8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke flere bilder av monteringa\fester osv da ? skal gjøre dette selv snart i min og må si jeg gruer meg litt doh

Mvh Ottesen sombrero

Heisann, skal få tatt noen bilder og slenge dem ut på torsdag. :)

Fikset jernet på en sveisebedrift i nærområdet, fikk det faktisk gratis. (!) Fikk først bøyd meg til en kanal av aluminium, som jeg skulle sette mellom stolen og understellet, men denne ble for høy.

Firkantjernet som skal under bakenden av setet, er kun bøyd i skrustikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh Ottesen sombrero

Hullene som er laget her, er de som selve stolene er skrudd fast i. Da får du så akkurat selve kùlen under setet ned i "rammen" mellom hullene.

HPIM0190.jpg

Borret hull lengre ut på armene på jernet, til festing på selve understellet.

HPIM0212.jpg

Har forøvrig lagt i mellom skiver under skruene, slik at stolen skulle komme litt opp i luften, samt at jeg skulle få dratt setet frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider