Gå til innhold

hvor mye veier audi 90 coupe Typ85?

Ranger emnet

AMPFILER

Anbefalte innlegg

Den går helt greit, litt drag i den...er gren rør og sports eksos på

den jeg har, hjelper vel litt....og så er det den gode femmer lyden da;)

Syns Typ85 gikk bedre en en orginal Audi Competition quattro 94 mod,

men denne hadde vekt på ca 1450kg og 140hk...

Som jeg hadde en gang i tida.. men trimmet den litt opp til ca 160...med

litt annen tenning, større innsug... litt høyre bensin trykk, og grenrør, sport katt og eksos. da gikk den en del bedre en den typ85 coupen jeg har nå.

Audi Coupe Quattro 87mod-prosjekt

X-Audi Competition quattro 94mod

X-Audi 80 1.8s med GTI motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle Type 85 Coupé Quattro med 2.2-liters 10V rekkefemmer var i vognkortet oppgitt til 1225 kilo; dette med manuelle vinduer men med takluke. 136 hester skulle visstnok maskina gi, og jeg var fornøyd med draget - den gikk så godt som den skulle gå. 0-100 på rett over 9 sekunder om jeg ikke husker helt feil. Dette skal være ganske likt, eller under en E36 320i med manuelt gir.

Vektfordelinga var en annen historie. En svinetung støypejernsfemmer foran forhjulene ga ikke akkurat vektfordeling i JGTC-klasse. Det er liksom aldri en fordel å ha en masse vekt utenfor hjulene. Uansett hvordan jeg kjørte den (med/uten sperre® på) understyrte den konstant. Ingen moro i det hele tatt.

Men som vi alle vet er det ingenting i veien for å hive inn en 20V-Turbo inn i disse, og da blir det sannelig fart i sakene, spesielt hvis en trimmer bittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider