safoll Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Ser jeg har en del hvit pulveraktig møkk på toppdekselet mitt, rett ovenfor pakningen. Går fint an å skrape vekk dette "pulveret" med f.eks neglene. Noen som har forslag til hva dette hvite/grå pulveret kommer av? Lekkasje på toppdekselspakningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Ser jeg har en del hvit pulveraktig møkk på toppdekselet mitt, rett ovenfor pakningen. Går fint an å skrape vekk dette "pulveret" med f.eks neglene. Noen som har forslag til hva dette hvite/grå pulveret kommer av? Lekkasje på toppdekselspakningen? oksidering.... Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassem Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Ja, oksidering. Jeg har også sett noe liknende som viste seg å være støv fra voks/polering. Siter 75 BMW 2002 US 83 VW Golf GTI 01 Audi A6 2.5TDIqAt 96 Audi A6 2.5TDIqA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NOS666 Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Skift ut det middelet du bruker som motorvask med noe annet som ikke gir et så "tørt" resultat,men som legger igjen en liten tynn hinne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Hva kommer denne oksideringen av da? Bruker ikke annet enn høytrykksspyler til motorvask.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svaggen Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 aluminium blir sånt etter en tid. Kan like greit si at det er en form for rust på alu. Går det ike an å polere det litt med autosol mon tro? Da får du en midlertidig beskyttende hinne. Pluss at det blir en del blankere:) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg