Gå til innhold

Test av bil på benk, hvor?

Ranger emnet


magnus_primera

Anbefalte innlegg

Det er jo motoren som utfører arbeidet, så det som måles er jo hvor mye arbeid motoren kan utføre EEEEETTTTTTTTEEEEEEEEERRRRRRR diverse tap mellom motor og ruller.

 

[teskje]Da måler man jo nettop effekten PÅ HJULENE og IKKE I MOTOREN[/teskje]

 

Da vil en dyno med ruller være strengene enn feks. en Dynapac som kobles rett på hjulnavet, pga man får friksjon i tillegg. Dvs. det blir tyngre for motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du tungt for å forstå ting?

 

[teskje]Da måler man jo nettop effekten PÅ HJULENE og IKKE I MOTOREN[/teskje]

Effekten på hjulene er det motoren yter etter alle tap.

 

Da vil en dyno med ruller være strengene enn feks. en Dynapac som kobles rett på hjulnavet, pga man får friksjon i tillegg. Dvs. det blir tyngre for motoren.

En rulle er ikke automatisk strengere enn noe annet. Hvor streng den er kommer selvfølgelig an på kalibreringen...

 

Denne diskusjonen kommer sikkert til å fortsette i det uendelige, det er jo ingenting som synker inn...

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tungt for å forstå ting?

Effekten på hjulene er det motoren yter etter alle tap.

 

Det er jo akkurat det jeg skriver jo lol lol

Men måten du formulerer deg på tilsier jo at du tror at det er selve dynoen som faktisk 'trekker fra' dette tapet, noe som jo er feil. En dyno bare måler hvor mye kraft den må holde igjen.

 

En rulle er ikke automatisk strengere enn noe annet. Hvor streng den er kommer selvfølgelig an på kalibreringen...

 

Dette har jeg også forklart opptil flere ganger ; Hvorfor ofte dynoer med store ruller ofte viser mindre på hjulene enn dynoer uten. Har også nevnt det med kalibrering.

 

Denne diskusjonen kommer sikkert til å fortsette i det uendelige, det er jo ingenting som synker inn...

 

Helt enig :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
Sendte mail til TS:

 

"Hei,

jeg er nysjerrig på hvor mange hk det er i bilen min, kan dere sjekke dette? Med test på benk?

Hva er prisen for dette?

Bilen; Audi A4 97, ca 200hk 2FWD"

 

Fikk svar: er den tunet her ?

 

Jeg skrev: nei, hos dahlback!

 

Han skrev: da kontakter du dahlback !

ts

 

 

Hva er det for noe å skrive?? Trodde dette var et autorisert verksted? Hva slags kundebehandling er dette??

 

Jeg er sjokkert!

 

Hei, har du epost adressen til TS?

 

Trenger den serru.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår