Gå til innhold

B23E fusker, hvor leter etter feil?

Ranger emnet

tosk

Anbefalte innlegg

Har en B23E (mekanisk sprut) som er jevli tung starta, å når den går så hører du en liten "ssssch" lyd ved gasspådrag, er d falsk luft jeg bør lete etter, noen som har peil på hvor d er "vanlig" feil på b23e motorer? motorn står ikke i bil lengre så blir hardt å lete etter feil! men må prøve =)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Har en B23E (mekanisk sprut) som er jevli tung starta, å når den går så hører du en liten "ssssch" lyd ved gasspådrag, er d falsk luft jeg bør lete etter, noen som har peil på hvor d er "vanlig" feil på b23e motorer? motorn står ikke i bil lengre så blir hardt å lete etter feil! men må prøve =)

jeg har skiftet til b23e for ikke så lenge siden, så jeg har ikke så veldig mye kjennskap med dn, men se på slangen til bremseforsterkeren, å slangene som ser ut til å ha "knekk" på sg..;)

jeg har ikke problemer med å få start på min motor, MEN når jeg ligger under 2500rpm ligger den å jager å nøkker litt, men det er helt til jeg gir på eller får turtallet til å ligge oppimot 3000rpm da har motoren fin gange å ikke noe jaging.... HVORFOR?? angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startgass kan hjelpe deg til å sjekke om den suger falsk luft...spray mot alle pakninger og plasser du kan tenke deg den kan suge falsk luft å du høyrer om turtallet forandrer seg...vanligvis skal det gå opp i turtall men med gamle motoren min så sank turtallet kraftig:P hehe

lykke til

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

har stort sett samme motor som dere, og har hatt samme problem...

Jeg fikset det ved å bytte fordeler-lokk:)

jeg har nye plugger, pluggledningene er ca 1 år gammelt samt fordelerlokket... men jeg ser ikke slitasje på "kontaktene" elno :rolleyes: men skal prøve å skifte lokk alikevell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startgass kan hjelpe deg til å sjekke om den suger falsk luft...spray mot alle pakninger og plasser du kan tenke deg den kan suge falsk luft å du høyrer om turtallet forandrer seg...vanligvis skal det gå opp i turtall men med gamle motoren min så sank turtallet kraftig:P hehe

lykke til

har en nesten full boks med startgass liggende i garasjen;) såe skal prøve meg frem i hælga;) sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo skjekke motorfestene og...viss de er dårli, ligger jo hele motoren å hopper...Blit litt nykking då...

Min gjør hvertfall det når eg kjører veldi seint i kø...Ser jo ut som en kenguru.. notin

jeg satte på nye fester når jeg byttet motoren.. sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til

hehe joa, er ikke født i går ;) men motoren står ikke i bil lengre, så da tenkte jeg jeg bare skulle høre om noen viste om noen "standard" feil på b23e :P gidder ikke å hive den i får å sjekke, selv om motor bytter tar 2timer inn å 2 timer ut da men =)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

nå har jeg haprøvd å "søke" etter falskluft men fant ingen slanger el pakinger som var def. :rolleyes:

men når jeg fylte 95 med dyserens så gikk bilen veldig fint MEN jeg fylte 20l å kjørte bare 12 mil?? jeg kjørte rolig å jevnt men hadde noen folk i bilen.. når jeg fylte 98 etterpå (10l) kjørte jeg 12 mil før d ble stopp...

ps. jeg kjørte til det ble stopp pga jeg har ikke bensinmåler sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg funnet/fikset problemene med min bil... jeg skiftet olje + filter, fordelerlokk, + HELE innspruten delen til 85/86mod... nå starter bilen lett å går greit, men den går ikke like godt som den "gamle" innspruten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider