Gå til innhold

240 Turbo: Diff brems, Intercooler, og Tenningsbank.

Ranger emnet

vilhelm

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan skaffe meg en diff sperre for en 244DL-1979? Har en B21at motor på den. Er det mulig å få tak i en billig diff brems, if so: hvor og hvor mye?

Hvor mye koster en brukbar intercooler som støtter 250 HK? Hvor mye effekt økning vil jeg få hvis jeg har 170-175 på den nå? 10 ekstra HK eller hva?

Jeg får tenningsbank når motoren sliter, altså i de tunge girene etter jeg satt opp turbo trykket, hvordan skal jeg fikse dette? Tenningen? Stille på forgasseren? Kjøpe ny forgasser? Rense ett eller annet? Hvis jeg skal få gjort dette på verksted hva vil prisen ligge på?

Jeg har stilt stanger på wastgaten hele veien inn, og jeg lader 0,65 bar. Klarer ikke turboen mer eller? Eller må jeg klippe av litt av stangen, så jeg kan skru lenger inn?

Takk for all hjelpen,

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diff.brems finner du i billisten eller sverige, ic kjøper du av meg. tenningsbank får du fordi motoren tenner for tidlig og slår mot stemplene. litt mer trykk=litt senere tenning (mener jeg). trenger du trykkgasser til b21at så har jeg to. (har rast motoren min på grunn av feil tenning i forhold til trykk og bensin). har forresten også insprut(mekanisk b21et)

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du tenningsbankm, så må du stille tenningen ja.. Still den litt mer mot ettertenning, til du finner et punkt der bankingen går vekk! Ikke kjør med tenningsbank!! Du kan sammenligne slik banking med at en hammer slår på stempelet ditt hver gang du hører den illelydende lyden.. For mye av det, så har du et problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider