Gå til innhold

Sykt flaks med polititet her om dagen...

Ranger emnet

FlyingVeeVee

Anbefalte innlegg

Heia.

Ble stoppet av politiet her om dagen. Hadde kjørt litt taxi for noen venner hjem fra byen og på vei hjem ble jag stoppet av politiet. Lå i ca. 75 i 50 sonen da jeg hørte sirenen og så blålysene i bakruta.

Stopper på et busstopp og får en politimann opp på siden.

"Jaså, du er ute å kjører ikveld?" sier han og jeg tror han skal spørre meg ut om pirattaxi virksomhet. Svarer: "Jag har bare kjørt ei venninne hjem fra byen og nå er jeg på vei hjem."

Det gikk litt fort i svingene der sier han og ber om førerkort og vognkort. Jeg tenker. Her er det bare å være hyggelig i allefall så ser vi hvordan det går.

Mens jeg roter etter vognkort i hanskerommet sier politimannen at jeg har noen lys på bilen som ikke fungerer, men at jeg ellers virket som en hyggelig gutt. "Bare ro han litt på gassen du og fiks de pærene imorgen så er det greit" sa han og jeg fikk kjøre videre.

Nå vet ikke jeg hvor mye bot man hadde fått for 75 i 50 sonen, men det er iallefall 2000 for lys som ikke fungerer. Tror nok de nye bøtesatsene gjorde at politimannen ikke hadde så særlig lyst til å skrive ut til en 18 åring.

Det hjelper søren meg å være hyggelig med politiet. Det er jo trossalt vi som blir stoppet som har gjort noe galt.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid hyggelig når jeg blir stoppet :) Nesten

En gang så gav de meg tilbake førerkortet og vognkortet og sa "Vi får late som om jeg fikk en utrykning" så stakk han bare.

Dette var etter å blitt målt med en gjennomsnittsfart på nærmere 95 i 80-sonen i lengre periode, uten bilbelte og viste finger til en fotoboks som jeg visste var ute av drift. Jeg er ikke sikker på om han så det siste fordi han kom rett opp på siden like ved boksen og for å sjekke beltebruk. Men jeg er ganske sikker på at han gjorde det. Da var jeg 18 år og ikke lært meg til å se i speilene.

En gang jeg ikke var så hyggelig var da en sa "Jeg håper du tjener masse penger fordi dette kommer til å koste deg dyrt". Da svarte jeg "Jeg tjener mer enn deg!" Da måtte jeg være med til stasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes faktisk jo faktisk noen hyggelige politifolk, og det er jo kos :)

Finnes også noen drittsekker... nå kjører ikke jeg bil, men har blitt stoppa enten til fots eller på sykkel, og da har de bare vært drittsekker.

Ble stoppa her om dagen da jeg gikk på rødt lys over fotgjengerovergangen.

Greia var da at politibilen lå på siden av meg, som betyr at de også hadde rødt lys. HELT rødt...

Da jeg kom over krysset kjørte de opp på siden av meg og sa noe som "Du vet du kan få bot av å gå på rødt lys?".

Så dreiv de å trua med bot osv.

Jeg svarte "Og dere har vel ikke lov å kjøre på rødt lys heller?".

De sa "Vi sitter i en uniformert politibil, det kan vi"

Og jeg sa "Nei, ikke så lenge dere er i utrykning og har blålys og/eller sirene på" (Var litt usikker på denne, men lata som jeg hadde peiling).

Da så de på hverandre og lo, mens de sa "Ja, gutten har gjort hjemmeleksene sine". Også kjørte de av gårde.

Begge to virka som nye politifolk... som skulle blære seg. Men jeg hadde jo gjort "hjemmeleksene" så de bæsja på leggen :D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

76km/t i 50sone så mister du lappen i 3mnd og fikk før 5000kr i bot. Dvs du hadde fått enda mere nå, hehe..

Dette er erfaringer, hehe.. Men man skal ikke rippe opp i fortida, vi ses på streetmeet ;)

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Jeg hadde ikke flaks i dag.

Ble målt til 132 km/t i 100 sonen på E6 ved Vestby mot Oslo over en strekning på 5 km.

7800 blanke kroner til politiets julebord i år. Det julebordet bør faen meg bli bra!

Hvor ble du stoppet? Når på dagen? Hva slags bil kjørte de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppa rett før den avkjøringa mot Drøbak og Ski/Ås før Vinterbro tunellen. Klokka var rundt halv ett når jeg ble stoppa, da hadde de ligget etter meg fra Vestby. Må bare si tusen takk til en svart BMW 3-serie som lå og sperret venstrefila. De avsluttet målingen etter jeg hadde bremset ned for den og ligget etter en liten stund. Det kan ha reddet meg fra å miste lappen.

"Vi er vanligvis litt snille med farta på motorveien nå på kvelden, men du kjørte såppas fort at vi måtte stoppe deg"

"Du kjørte jo helt perfekt bortsett fra farta"

Jeg blinka meg ut og inn igjen etter jeg hadde kjørt forbi noen. Synes du kunne konsentrert seg mer om de som kjører fort forbi skoler og lignende på ukedagene istedenfor å ta de som kjører litt fort på motorveien på natta i helgene. Jeg kjørte etter eget skjønn ikke uforsvarlig liksom.

De kjørte en Peugeot sedan av ett slag, Peugeot er ikke min sterke side men det lignet på denne jævelen, altså en Peugeot 406 990426-peugeot-406-w400-h264.jpg

Jeg skjønte det var ugler i mosen, men litt for sent, hadde ligget i fartsgrensen i fire fem minutter før de stoppa meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Ble stoppa rett før den avkjøringa mot Drøbak og Ski/Ås før Vinterbro tunellen. Klokka var rundt halv ett når jeg ble stoppa' date=' da hadde de ligget etter meg fra Vestby. Må bare si tusen takk til en svart BMW 3-serie som lå og sperret venstrefila.

[/quote']

Huff, den er så sur. Pleier å kjøre rimelig radig der jeg og, spesielt på kveldene ligger jeg jevnt over 170-180km/t der. Har sett en grå Peugeot 406 som avbildet som har stoppet sjåfører på det strekket der før, dog på dagtid.

Hvorfor tok de ikke BMWen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg håper du tjener masse penger fordi dette kommer til å koste deg dyrt".

Forskjellige variasjoner av det spørsmålet har jeg hørt flere ganger. Sist svarte jeg at jeg var fattig student og de så mellom fingra. Ble bare kjefta opp istedet.

Tingen var at jeg "kjørte forbi" en politibil i venstrefeltet mens jeg selv lå i høyre felt. Jeg sklei rolig forbi, nåla passerte aldri fartsgrensa. Og det med forbikjøringa var bare tull, for da jeg lå side om side med politibilen la jeg merke til omskilting og div innsnevringer pga veiarbeid og måtte da inn i samme felt som politiet. De kikka rundt og så travelt opptatt ut, som om de leita etter noe så jeg bare fortsatte forbi.. Og etter å ha fulgt etter meg i ei god stund så var det på med blålysa.

For litt siden fikk jeg kjeft for ikke å ha kjørt forbi en politibil som lå i venstre felt, mens jeg lå i høyre. Jeg er enda overlykkelig for at han måtte rykke ut til no annet, for han ble ganske amper da jeg prøvde å lære han traffikkreglene doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For litt siden fikk jeg kjeft for ikke å ha kjørt forbi en politibil som lå i venstre felt, mens jeg lå i høyre. Jeg er enda overlykkelig for at han måtte rykke ut til no annet, for han ble ganske amper da jeg prøvde å lære han traffikkreglene doh

ja, er jo endel yrkesstolthet ute å går sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider