Gå til innhold

Toppen røyk-325i

Ranger emnet


Fridjow

Anbefalte innlegg

Hadde vel kjørt i 10min i går hvor jeg møtte en mx-5 som det ble et lite drag med. Kjørte vel 10min til så begyte varsel lampa for kjølevæske nivået og lyse. Stoppet å fant ut at der var det nesten tomt imens olje nivået var tilsvarende høyt. Sinnsykt kjipt....håper det kun er pakningen.

Noen som har noen innspill?

 

Og er det noen som kunne tatt den jobben? (pris overslag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er nok sprekk i toppen nesten et faktum. Når toppakningen går så er det som regel omvendt. Oljen trenger inn i kjølevæsken og kompresjonen i kjølesystemet øker da det lekker forbrenningskompresjon inn i systemet.

 

Når toppen sprekker fungerer egentlig det meste som normalt, unntatt at kjølevæsken forsvinner i oljen og lager ugunstig gugge som smører dårlig. Temperaturen vil selvfølgelig stige når det forbrukes såpass med kjølevæske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er nok sprekk i toppen nesten et faktum. Når toppakningen går så er det som regel omvendt. Oljen trenger inn i kjølevæsken og kompresjonen i kjølesystemet øker da det lekker forbrenningskompresjon inn i systemet.

 

Når toppen sprekker fungerer egentlig det meste som normalt, unntatt at kjølevæsken forsvinner i oljen og lager ugunstig gugge som smører dårlig. Temperaturen vil selvfølgelig stige når det forbrukes såpass med kjølevæske.

 

Håper inderlig du tar feil :)

Peller den av i morgen...

Forøvrig har jeg mistenkt at pakningen har vært dårlig da jeg har funnet majo på pinnen tidligere, har måtte etterfylt kjølevæske også.

Har toppen sprekt er det krise...... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår