Gå til innhold

Ledninger for videosignal/skjerm/div

Ranger emnet

Actros

Anbefalte innlegg

Hallois.

Hva slags kabler brukes til videosignal i bilstereo? Tenker på signal fra ryggekamera/X-box/PC til DVD-spiller, og videre fra DVD-spiller til eksterne skjermer. Finnes det noen som er spesielt for bil, eller brukes samme sort som i hjemmeanlegg?

Og så lurer jeg på hva en ekstern skjerm trenger av kabler, da jeg vil legge disse før gulvteppet kommer på. Er det +, - og videosignal, eller er det enda mer?

Til slutt, hvis en DVD-spiller bare har én videoutgang, hvor mange skjermer kan jeg splitte dette signalet til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois.

Hva slags kabler brukes til videosignal i bilstereo? Tenker på signal fra ryggekamera/X-box/PC til DVD-spiller, og videre fra DVD-spiller til eksterne skjermer. Finnes det noen som er spesielt for bil, eller brukes samme sort som i hjemmeanlegg?

Og så lurer jeg på hva en ekstern skjerm trenger av kabler, da jeg vil legge disse før gulvteppet kommer på. Er det +, - og videosignal, eller er det enda mer?

Til slutt, hvis en DVD-spiller bare har én videoutgang, hvor mange skjermer kan jeg splitte dette signalet til?

Hei,

Alt videosignal skal gå over en 75ohm kabel (stort sett alltid gule plugger i endene), du kan sikkert bruke en til hjemme hi-fi, bare skjærme den selv. Men Monster har kabler spesielt til bil....tror jeg:)

De skjærmene som vi leverer har en egen kabelpakke med plugger i enden, så der trenger du kun å legge opp denne kabelen og en til videosignal, men hvordan det er på andre skjærmer vet jeg ikke. Anbefaler deg å sjekke ut dette før du legger opp kabler, for du vet sikker hvem merke og modell skjærm du skal ha.

Vi leverer signalfosterkere til å splitte ett kildesignal ut til 1-4 skjærmer, der har du gain controll for hver skjerm for å justere alle skjærmene likt mht bilde. Ta kontakt med Autod her på forumet, så skaffer han deg en slik.

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektet er bare i startfasen enda, så vet ikke helt hvilke komponenter jeg skal bruke enda. Har en Pioneer DVDspiller med innebygd skjerm i bruksbilen min nå, mulig jeg bruker denne spilleren. Så tenkte jeg å feste skjerm(er) i stengene på nakkestøttene ved behov, og så ha uttak for dem i bakkant av midtkonsollen. Da kan jeg fjerne skjermene når de ikke skal brukes, da reduseres sjansene for innbrudd og jeg kan bruke dem i en annen bil om det trengs. Høres dette greit ut, eller er jeg helt på jordet nå?

Videre tenkte jeg å ha en liten PC i bagasjerommet, full av musikk, kanskje filmer også. Tenkte å kjøre signalet fra denne inn på A/V inngangen på spilleren, og styre PCen med trådløst tastatur og mus. Evt også ha X-box eller lignende. PCen tenker jeg å ha hurtigfester på sånn at jeg relativt enkelt kan ta den med inn og koble til internett.

Mest sannsynlig tar jeg ting litt sånn etterhvert, men kablingen er jo enklest å gjøre ferdig mens alt interiøret er utmontert da.

Monster er notert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektet er bare i startfasen enda, så vet ikke helt hvilke komponenter jeg skal bruke enda. Har en Pioneer DVDspiller med innebygd skjerm i bruksbilen min nå, mulig jeg bruker denne spilleren. Så tenkte jeg å feste skjerm(er) i stengene på nakkestøttene ved behov, og så ha uttak for dem i bakkant av midtkonsollen. Da kan jeg fjerne skjermene når de ikke skal brukes, da reduseres sjansene for innbrudd og jeg kan bruke dem i en annen bil om det trengs. Høres dette greit ut, eller er jeg helt på jordet nå?

Videre tenkte jeg å ha en liten PC i bagasjerommet, full av musikk, kanskje filmer også. Tenkte å kjøre signalet fra denne inn på A/V inngangen på spilleren, og styre PCen med trådløst tastatur og mus. Evt også ha X-box eller lignende. PCen tenker jeg å ha hurtigfester på sånn at jeg relativt enkelt kan ta den med inn og koble til internett.

Monster er notert.

Er ikke noe iveien for å ha kablene liggende klare bak i midkonsollen, slik at du kan feste skjærmene når du har behov for det. Ett annet alternativ er jo å felle inn skjærmene i nakkestøttene og lage till ett lite trekk som ligner det orginale og trekke dette over når du ikke bruker de, så slipper du problemet med innbrudd.

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider