Gå til innhold

Prosjekt Audi A3

Ranger emnet

Desmond Tutu

Anbefalte innlegg

Ja da er det på`n igjen da. klarer ikke å holde meg så lenge før jeg må gjøre om litt i bilen! Nå driver jeg å lager meg nye (delvis nye) dørsider for å fiffe opp utseende litt.

her er sånn det så ut før jeg begynte å bygge om

IM001834.jpg

Her har jeg laga "fundamentet" til den nye delen. 12mm spon. brukte 12mm spon pga av at det bygger ikke like mye som feks 22mm mdf. skal jo støpes utapå uansett så har vell ikke noe å si

IM001836.jpg

Mdf ringer til høytalerne er limt fast. dette er gøy.

IM001838.jpg

Har sett at folk flest bruker Flece pledd til å dra over for å få rett form... men jeg foretrekker strech laken! veldig lett å få bra!

IM001839.jpg

Her er det smurt på ett lag polyester for å få litt fasthet på lakenet før jeg begynner å knote med glassfiber.

IM001845.jpg

å så var ett lag glassfiber på. dro hjem før det hadde tørka. så vet ikke før i morra om jeg må ha på ett lag til!

IM001847.jpg

i morgen skal jeg tilpasse delen mot orginal dør panelet, Tenkte jeg skulle bruke glassfiber sparkel for å få den rette formen! litt vanskelig å forklare. men skal ta bilder i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering av dagens gjøremål.. har tilpassa nye delen imot dørtrekket nå. har brukt 1 kg glassfiber sparkel på her dør. hnng. grisete... for ikke å snakke om at det var hat å pusse ned igjenn. har grov pussa alt å sparklet på nytt igjenn med finsparkel. gidda ikke mere i dag så fin pussen blir i morgen etter arbeid..

IM001851.jpg

IM001852.jpg

IM001853.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. ja pussinga e skikkelig gørrkjedelig. å når jeg er ferdig med ett dørpanel... så har jeg jo ett til å glede meg til! pusse pusse å atter pusse!

Da kommer pussemaskin og luftverktøy godt med:) Jeg bruker selv en veldig kjekk liten pussemaskin fra Makita med ett 80mm rundt pussepapir. Kobler den til støvsugeren og vips blir arbeidsmiljøet langt bedre:) Hørselværn med radio er også kjekt å ha :dude:

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdatering... ettr å ha sparkla enda mere i dag... kom jeg fram til at.... Dettan gidder ikke jeg. ble så bulkete. fyssj. men kom på en ny måte å fixe dette på. glassfiber. wohoo! tror dette bli lettere å få til!

Her er det to lag glassfiber som er smurt på slik at nye delen blir støpt sammen med orginal panelet.. noen som vet om det blir sterkt nok til å holde dette sammen? eller må jeg finn på no flere måter å feste dette?

IM001869.jpg

IM001868.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda.. har skjedd litt i helga. har starta å trekk opp ene dørpanelet i dag. ble ca 100% vanskeligere enn først anntatt! men har fått unnagjort det verste nå! satser på å få trekt opp begge panela i morra. begynner å bli passe lei av å kjøre rundt uten dørtrekk! bråker som f...!

litt bilder. flere kommer i morgen! da forhåpentligvis ferdigstillt.

IM001907.jpg

IM001908.jpg

IM001906.jpg

blir en skjøt litt her å der. men har en plan på hvordan jeg skal skjule di! var jo peise umulig å trekk opp alt i ett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble veldig bra ja :)

Fornøyd med lyden også? med tanke på at du har ett element foran og ett bak i døra?

Lyden er vell som den var før. hører ikke forskjell jeg ivertfall. men så lenge suben durer å går er jeg stort sett fornøyd. det elementet bak i døra er bare midlertidig mens jeg venter på nye høytaler settet. http://www.nrg1.com/Lava/Macrom/EXT6_0.htm

skal bytte ut høytalere etter hvert som jeg får penger til overs. skal bytte alt til macrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider