Gå til innhold

Senkefjærer 242

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Gikk til innkjøp av en 78 mod 242 her om dagen. Lurer på hvilke senkesett er det beste og også rimligst? Har ikke lyst på lesjefors siden de blir så jævelig høye i ræva... Hvilken merke bør jeg satse på?

Ikke direkte realistisk, men bygg om til fjørebein bak og kjøp deg Bilstein Rallydempere rund baut... Da kan du justere litt høyder som du vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til innkjøp av en 78 mod 242 her om dagen. Lurer på hvilke senkesett er det beste og også rimligst? Har ikke lyst på lesjefors siden de blir så jævelig høye i ræva... Hvilken merke bør jeg satse på?

vis du skal ha godkjent senkesett så blirn høy i ræva pga tuv.

lave og fete senkesett får du ikke kjøpt som er godkjent!

skal du få en 240 med fin høyde må du nok kappe noen andre fjører som du setter bak.

et tips:dra på biltilsynet med det settet du kjøpte,få det godkjent i vognkortet.

dra rett hjem,kapp noen andre senkefjører bak og kjør runt med et fett glis.

jeg har blitt stoppa utallige ganger og ang senkinga har de bare sagt!javel,du har godkjent senking du!!! kålhuer :fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe snuten hakke peiling da sombrero

hahaha.. jeg husker når jeg kjørte rundt uten bakpotte..

purken stoppet meg i bergen sentrum, glodde på felgene, glodde på enderøret, bøyde seg rundt og kikket på bilen.

Jeg var *lite* nervøs..

Han bad meg så ruse motoren litt..

jeg bare "neeei", tenkte jeg inni meg.

Ruste den opp på 1500-2000rpm.. hehe..

Han bare sa "fete felger" og lot meg kjøre videre.

et par helger etterpå, monterte jeg simmons 2.5" effektpotte.. var lei av det sinnsyke bråket uten bakpotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&R og B&G (elns) selger senkesett til 240-serien. Eiker selger en av de, og hadde nettopp tilbud til 998,- for komplett sett fjærer. Hadde H&R (tror jeg det heter) på en '84 240 og det så jævli pent ut. Lå "flatt"og fint på bakken uten kapping.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&R og B&G (elns) selger senkesett til 240-serien. Eiker selger en av de, og hadde nettopp tilbud til 998,- for komplett sett fjærer. Hadde H&R (tror jeg det heter) på en '84 240 og det så jævli pent ut. Lå "flatt"og fint på bakken uten kapping.

tror det er mer eller mindre det samme som lesjöfors.

ellers: jeg synest min er grei lav bak, med lesjöfors..

husk: dempere spiller også rolle, samt den trenger tid på å sette seg.

bilen ser også høyere ut, med smale dekk og god plass i hjulbuene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&R hadde ikke... men de hadde lesjefors til 240 :-) begynner å anne en hvis sammengheng. De var billige da 1375,- men det hjelper ikke når jeg må kjøre en time for å komme ditt..

Grunnen til at jeg villeprøve noe annet en lesjefors var at bruttern hadde det på 240n sin og den satte seg aldri i ræva. Fronten ble lavere og lavere men ræva var like høy.. Og det er jo litt kjedelig.

Noen som vet om ventura er noe bra?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider