Gå til innhold

Montere B230FT i 240 m/ B230A...

Ranger emnet

Volvo-trimmaren

Anbefalte innlegg

Okej, da sier jeg ingenting om det.. Men har et par spørsmål angående selve motoren.. Den er jo oppgitt til å yte 165 HK i 940'en... Er det medregnet tapet i katalysatoren? For når jeg skal ha den i 240'en så gir jeg jo beng i katalysator.. sombrero Vil jeg tjene noe effekt på det da..?

Pluss K&N-filter og 3" JT anlegg.. Hvor mange hester havner jeg på da, sånn ca..?

Hvor mye lader disse motorene originalt (FK / FT)? Er det fali å skru opp ladetrykket litt i hensikt å hente ut noen flere hester, eller bør dette kun skje i forbindelse med chip trimming, og av folk som kan det?

Og så en ting til, noen som kan anbefale en fet dump ventil? Noen som vet hvor man får tak i sånn ventil med "pulserende" lyd, altså at det høres ut som den slipper ut lufta i "små porsjoner" raskt etterhverandre.. Dårlig forklart, men om noen skjønte det så ville det vert toppers å få vite hvilken type jeg bør kjøpe.. :)

Begynner serriøst å glede meg vilt til sommer'n nå :D

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å montere K&N filter, 3" hele veien, samt kaste katten og med en 2.3 liters bensinmotor med ladetrykk på 0.6bar så havner du nok et stykke under 200hk. men du har jo et helt vanvittig bunndrag :D

0,9-1bar og chip skal visstnok gi deg 205hk og 330nm ved å skifte til sportsluftfilter (innsatsfilter) med org. eksos på 940. men turboen greier ikke mer enn 205-210 hester alikavel..

og en ting, den motoren gjør seg mye bedre i 240 enn i 940 fordi 240'en er en del lettere og det merker du.

vel, stempeldumpventiler har en viss tendens til å lage slik lyd når trykket blir høyt nok å fjæren er stram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider