Gå til innhold

tillbud på service 1990.-

Ranger emnet

Mr.X

Anbefalte innlegg

Originally posted by Marius.R

ok. hmm, kanskje jeg bare burde ta en service nå selv om det blir litt tidlig, hoppa over 75' servicen, fordi da var motoren frahverandre pga toppakkning,vet ikke om det var noe i den service'n som var veldig viktig

Får håpe du har skifta reg.reim og vannpumpe. Mener Opel har det på den servicen. Iallfall sånn på faren min sin Astra. (men han byttet den på 65000 for å være sikker)

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik: er forskjellige pakker for hver bil, men ligger luftfilter,klima,olje og filter,full kontrol av bilen.+ pluger for noen servicer, husker ikke helt va som var på de forskjellige servicene.

Men det er jo bare og ringe og spørre..;)

magzmod: opel har gått ut med at reg reim skal skiftes på 60000. eller 4år..

Regreim,løpehjul,strammer og i enkelte tilfeller vannpumpe..

Det er desverre en svakhet på opel...:mad:

Men på en måte bra for da har jeg jo mere og gjøre på jobben:D

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by magzmod

Får håpe du har skifta reg.reim og vannpumpe. Mener Opel har det på den servicen. Iallfall sånn på faren min sin Astra. (men han byttet den på 65000 for å være sikker)

Jepp da, det ble gjort på 60000 servicen, også gikk bilen 12000 til før toppakkninga røyk så da fikk jeg bytta regreim igjen. var derfor jeg ikke gadd ta 75000, da regna jeg med hvertfall motoren var i tipp topp shape, men det er jo mulig det var andre ting som burde vært sjekka, (har egentlig 0 peil på bil) men girolje,bremsevæske og ting og tang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 000 Service er en liten service på opel. det osm blir skifter er olje/oljefilter kupeluftfilter.lys blir justert,servoolje blir sjekket,luft i dekk,bilen blir sett over,kjørt på bremsetester++ små servicene på 15 000 er det ikke så nøye om dere står over,men 30 000 servicene bør dere ta.da skal alle bremser opp å vaskes pusses smøres. som nevnt over så er det 60 000 intervall på regreima. er veldig viktig dere passer på dette!! før var intervallen 120tkm så gikk de ned til 90.vi har hatt biler inne som da hadde gått ca 85tkm som reima hadde røket på,dette er ikke no pent syn.den ene toppen så var alle 16 ventilene bøyd! og hvis dere skal skifte selv,så vær veldig nøye med å sjekke vannpumpa,disse er som nevnt over veldig svake på opler.hvis pumpa skjærer seg så ryker registeret,og toppen raser:/.og skift strammehjul og løpehjul vær gang.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider