Gå til innhold

Lakking av kanaler/hjulbuer

Ranger emnet

Mor di

Anbefalte innlegg

Hvilken lakk skal du lakke med?

Hvis du skal bruke bengalakk, kan du blande 50/50 benga og ovatrol.

Ovatrolen trenger inn i eventuell rust, og "nøytraliserer" den. Da ruster det ikke mer.

Legg techtyl over.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge sprøytesparkel som et slitebelegg kan være lurt.

Legger vell ikke sparkel som slitebelegg? :) Sparkel er jo som en svamp og trekker til seg vann og fuktig, så jeg tror ikke den er noe særlig å ha den på kanalene.

Skal du ha noe som holder lenge så kjøper du 3M sine steinsprutbeskyttelse som finnes i poser. Dette er 2 komponent som du bare drar ut en tråd inni posen og gnir posen sammen. Må ha egen sprøyte med trykkluft som du kobler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger vell ikke sparkel som slitebelegg? :) Sparkel er jo som en svamp og trekker til seg vann og fuktig, så jeg tror ikke den er noe særlig å ha den på kanalene.

Skal du ha noe som holder lenge så kjøper du 3M sine steinsprutbeskyttelse som finnes i poser. Dette er 2 komponent som du bare drar ut en tråd inni posen og gnir posen sammen. Må ha egen sprøyte med trykkluft som du kobler på.

På kanalaen på min bil pusset jeg først ned til stålet, så sprøytet jeg på epoxygrunning, etterpå la jeg på et par strøk med sprøytesparkel, lot det tørke et døgn før jeg la på Motip steinsprutbeskyttelse. Så var det bare å lakkere over med billakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dere sammen!

Bengalakk er et helvetes møkkaprodukt og SKAL IKKE brukes på BIL..... for det koker når du har f.eks. tektyl på eller boddyshyts.

Har du vanlig akryl lakk oppå bengallakken så koker det!

produktet burde vært fjærnet fra butikkene!

Ovatrol er noe som gjerrige pensjonister bruker til å male over rusta med....

Sprøytesparkel SKAL IKKE brukes på biler eller båter!

Da denne dritten suger til seg all fuktighet som er i lufta, holder med ett bra væromslag for at det skal gå galt, å sliper man med vann, så går det til H:::ete, da blir det slike små fine runde vannbobler i lakken....

er bare litt frustrert over alle som mener ting som de ikke har det minste peiling på.

Er faktisk DYRT å leke med biler!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

står fortsatt på hva eg sier... steinsprutbeskytelse har ikke boksen min her men du får det på lakk butikker (ikke lakkverksteder) også bare lakker du over med skikkeleg lakk over den... viss du ikke har tilgang til sprøyteutstyr så får du skikkeleg lakk på boks... det blander lakk BUTIKKER til deg.. sikkert noen verksteder også... men sats på ein butikk, viss du ikke veit om en kan du ringe eit lakk verksted, dem burde vite om en i nærheten :)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står fortsatt på hva eg sier... steinsprutbeskytelse har ikke boksen min her men du får det på lakk butikker (ikke lakkverksteder) også bare lakker du over med skikkeleg lakk over den... viss du ikke har tilgang til sprøyteutstyr så får du skikkeleg lakk på boks... det blander lakk BUTIKKER til deg.. sikkert noen verksteder også... men sats på ein butikk, viss du ikke veit om en kan du ringe eit lakk verksted, dem burde vite om en i nærheten :)

Var hos Standox og handlet meg 3M steinsprutbeskyttelse og originallakk til bilen. Ble noen kroner, men det blir sikkert veldig mye bedre enn de der helvetes sprayboksene.

93 325i Coupe

(x)86 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider