Gå til innhold

E30 318 eller 320?

Ranger emnet

egilbaevre

Anbefalte innlegg

Har prøvd å søkt litt i forumet men har ikke funnet noe særlig med "tips" ang dette..(er ny på forumet så er ikke sikkert jeg har funnet det som er...)

Lurer på å kjøpe meg en todørs e30. Valget står mellom 318i og 320i (kanskje 318is men den er det vel ikke mange av?) Og lurer med dett på om noen har tips og meninger? Forventer meg ikke noen raserbil.

Er det stor forskjell på kreftene?

Bensinforbruk?

Driftsikkerhet? spesielle feil?

Årsmodeller jeg må unngå?

Ellers spesielle ting man må være obs på på e30?

På forhånd takk :-)

Aladin Oil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 har sekser og har deeeilig lyd med eff. anlegg :D Jeg skal kjøpe meg E30 318IS snart, denne har 136 hk i motsetning til 320's 120... Hakke snøring på forbruk og greier, men det vet sikkert noen andre her, eventuelt kunne du prøvd bmw ccn forumet eller bmw guiden...

320i har nå 129hk, men har is'en så 136 altså?

den største forskjellen på 318 og 320 er 6'er kontra 4'er. sett deg ned å tenk på hva du skal bruke bilen til, personlig er jeg på jakt etter 318 pga. jeg skal bygge turbo-motor etterhvert. Men så vidt jeg vet er det ikke mye forskjell på bilene bare kjøp en av de nyeste utgavene med 'facelift' de er litt penere

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320i har nå 129hk, men har is'en så 136 altså?

den største forskjellen på 318 og 320 er 6'er kontra 4'er. sett deg ned å tenk på hva du skal bruke bilen til, personlig er jeg på jakt etter 318 pga. jeg skal bygge turbo-motor etterhvert. Men så vidt jeg vet er det ikke mye forskjell på bilene bare kjøp en av de nyeste utgavene med 'facelift' de er litt penere

Haha jeg vet, jeg blingsa, skrev først 329's 120 så skulle jeg endre så endra jeg bare til 320's 320 ;) Men den har 129 og 318is 136 ja ;) Og ja helt klart best med 88 eller nyere

ehrnst jeg har også planer om turbo, hvorfor vil du heller ha 318is pga det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg vet, jeg blingsa, skrev først 329's 120 så skulle jeg endre så endra jeg bare til 320's 320 ;) Men den har 129 og 318is 136 ja ;) Og ja helt klart best med 88 eller nyere

ehrnst jeg har også planer om turbo, hvorfor vil du heller ha 318is pga det?

ikke isbil, men vanlig "i" vet ikke hvorfor, men føler 4'er er litt mer turbo motor enn en 6'er. dessuten er det billigere å bygge :) du vet ikke om en 318i til salgs da? så akkurat på en som var bygget om fra 316 til 318 med 325 understell og bakaksling. bilen var uten rust osv. men når han sa han skulle ha 28k så var jeg på vei til å gå bare. synes det var blodpris

Blir nok kun en bruksbil, kanskje senking og felger. Men skal bare ha en billig liten og lett bil når jeg skal på skole. Å da er spørsmålet om 320 bruker mye mer bensin og generelt er dyrere i drift mindre/mer driftsikker enn 318. Blir ikke noe trimming eller noe sånt vil jeg tro

hvis du tenker på bensina vil jeg anbefalle 318i iom at den er billigere i drift/forsikring osv. hvor gammel er du forresten?

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetke om noen jeg ass... Skal nok importere jeg... I og med at jeg ikke blir atten før desember så slipper jeg å bruke så mye spenn nå med en gang hvis jeg importerer. Mye E30 der nede oxo, har også kontakt med en profesjonell og erfaren importør der nede. Har mange planer, får se hva som skjer, er sugen på 318is med turbo ellers så frister det å slenge en E36 sekser i en E30 coupe. Skikkelig sleeper med mo's og m-tech 2 :)

http://www.static.schmiedmann.dk/Danish/volume/gammel/m50_m52_omb.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetke om noen jeg ass... Skal nok importere jeg... I og med at jeg ikke blir atten før desember så slipper jeg å bruke så mye spenn nå med en gang hvis jeg importerer. Mye E30 der nede oxo, har også kontakt med en profesjonell og erfaren importør der nede. Har mange planer, får se hva som skjer, er sugen på 318is med turbo ellers så frister det å slenge en E36 sekser i en E30 coupe. Skikkelig sleeper med mo's og m-tech 2 :)

http://www.static.schmiedmann.dk/Danish/volume/gammel/m50_m52_omb.htm

hvor mye koster e30 fra tøskland a? :) noen linker? blir vel sikkert dyrere enn å kjøpe i norge regner jeg med, men jeg kan jo sjekke

norge er et dyrt land!

Personbil for år 2005.

Fakturapris: 4000

Frakttillegg: 5000

Vekt: 1200 kg

Slagvolum: 1800 ccm

Effekt: 75 kw

Alder: 15 år

--------------------------------------------------------------------------------

Avgiftsberegning:

Mva grunnlag: 9243 fakturapris, frakttillegg og klimaavgift

25% mva.: 2310

Klimaavgift: 243

= Sum importavgift: 2553 Betales ved innførsel

--------------------------------------------------------------------------------

Vektavgift: 43437

Effektavgift: 13619

Slagvolumavgift: 28428

= Sum engangsavgift 85484

-80 % bruksfradrag 68387

+ Vrakpant: 1300

= Sum registreringsavgift: 18397 Betales ved registrering

Total sum for kjøretøyet: 29950 fakturapris, frakttillegg, klimaavgift, importavgift og registreringsavgift

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å søke på http://www.mobile.de , ligger mye der... Et tips er å velge svensk på bånn av forsida, forstår fort litt mere da. Jeg har tenkt meg å kjøpe en E30 til en 8-15k også betale avgifter når det passer meg, har kikka på en til 11k og da regna jeg ut på http://www.toll.no at det kom avgifter på 19300 i tillegg ca, så da kom den jo på 30... Ække så gærent for et ordentlig eksemplar der nede i fra. Pluss spenn import karen skal ha, og frakt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tenker på bensina vil jeg anbefalle 318i iom at den er billigere i drift/forsikring osv. hvor gammel er du forresten?

Er snart 21 år. Har før hatt:

Volvo 740tic (rask rett fram, tung og tørst. Lovin' it:-) )

Honda Civic 91' (liten og kjapp, omtrent null bensinforbruk, som ei fitte på veien, men drar på feil ende.

Nissan / Datsun KingCab 85' Som jeg har nå, ekte 4x4, omtrent som å kjøre en traktor.. Noen som vil kjøpe?

Det jeg liksom lurer på er om det er vesentli forskjell på 320 og 318 når det gjelder effekt, bensinforbruk og driftsikkerhet?? Eller er det stort sett lyden som skiller? Er det liksom ett-fett? veit at det er ca. 15hk forskjell, men 15hk kan være så mangt....

Aladin Oil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i hovedsak er forskjellen på en E30 320 vs 318is? Tror jeg har fått med meg at is har større bremser og sportsunderstell, den er vel også raskere på nurburing banen?

Står nå mellom to valg jeg, 92 mod, E36 318, 196km eller 90 mod, E30 318is, 225km. Har alltid hatt lyst på en E30, så den is'n frister veldig. Er vant til å kjøre corrado, så vil helst ha en litt spenstig bil doh :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man importerer en bil og skal trimme denne lønner det seg ikke for å si det slik. Biler importert etter 1996 må man betale avgift hvor hver ekstra hk man øker med. Blir svindyrt.. sombrero

- VW Golf GTI Rabbit 1983

x Fiat Uno Turbo 1986

x BMW e30 325 1986

x Ford Fiesta XR2 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider