BMW324TDa Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Hvordan er det med deler til 318is forhold til 32x? Er delene dyrere? Tenkte på ting som senkesett, styling og intreør detaljer? Er jo kun motoren og kanskje noe bremse greier som er forskjell på disse to da, så lenge det er samme årsmodell. Eksteriør ig interiør er i prinsippet likt. 318iS ble vel bare produsert i faceliftutgaven, så den finnes bare som 88-90 mod tror eg. Det er absolutt en bil å satse på. Så kan eg og legge til at eg har hatt både 318 og 320 og sånn effekt messig så er det mye likt. Sekseren er mer tørst, men gir en lyd som får deg til å sove godt hver kveld. Fireren er litt mer gnien på bensinen. Min 84 mod lå jvent på en 0.8 - 0.85 l/mil, første 10mnd eg hadde lappen og da gikk det ikkje alltid like rolig for seg for å si det sånn. M10 motoren (316/318 før 88?) er vel og kjent som en av BMW's sterkeste motorer. Var eg deg så ville eg satset på en E30 prod etter 9/87 og heller tatt bilens stand i mer betraktning en hva motor det var. Men hvis du kan, få absolutt fatt i en 318iS. Den er helt konge både i effekt, forbruk og "sjeldenhet". Vet at det er lettere å få tak i firsylindrede utgaver av disse i 88-90 mod utførelse enn 320'er. Tror det er litt forskjell i rustbehandlingen før og etter faceliften. Uten at eg kan sette fingeren på hva konkret det er. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egilbaevre Skrevet April 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Okey. Tusen takk for alle svar! Da tror jeg jeg satser på den bilen jeg finner som er i best stand i forhold til pris, og ikke tar det så hardt om det er 320 eller 318. Siter Aladin Oil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Dette innlegget likte jeg BMW324TDa :) Kom frem masse bra informasjon der.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egilbaevre Skrevet April 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Lurer også ¨på hva som er forskjellen på før og etter 87' på e30 karoseri? teknisk? Siter Aladin Oil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_G Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Det er ganske store forskjeller på en 318i og en 318is. For det første har en "is" 16v motor på 136hk. Bremser og hjuloppheng er det samme som på 325i med m-tech. dvs 51mm fjærbein ikke 45mm som på 318i. dette medfører også original senking. Den har skivebremser bak. Utvendig så er det standard med shadowline, "is" leppa foran og lakkerte speil. 318 is ble kun levert som 90-mod. Dvs med facelift. Er du interessert i en strøken is så kan du jo komme med et tilbud... Siter BMW 318is E30 -90 x Golf VR6 -93 (alt for mye påkostet) x MB 190E 2.0 -89 x Yamaha YZF R6 -99 x MB 190E 2.5 16v -91 x Ford Escort Si Sport -94 (Jævla drittbil! x BMW 323i E30 -85 x BMW 320i E30 -89 (Oops!vraka den gitt) x BMW M3 E30 -87 (Beste bilen jeg har hatt!) x Golf GTI 8v -86 x Ford Escort Xr3i -89 x BMW 323i E21 -82 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Sorry for at jeg sporer av tråden din men trenger bare et raskt svar. Hva syns dere om prisen på denne:http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=707026. Motoren ble overhalt for noen få tusen km siden, karosseri er veldig bra, lite rust, og virker som bilen er i god stand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 IS ble da ikke bare produsert i 90..må du rulle inn. Men visst du skal ha en billig bil, så er 318i'en billigst å ha..318is og 320 er lik i forbruk ca. Men 318is går endel bedre, men igjen mangler 6er lyden. Du må se hva du selv vil ha? Jeg ville værtfall først og fremst leta etter 318is. Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Hm, er det ikke snakk om E30 her? Isåfall, da kan ikke forbruket på IS og 320 være tilnærmet likt? 320 spiser jo bensinpumper til frokost (les; det går mye suppe). Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_G Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 IS ble da ikke bare produsert i 90..må du rulle inn. E30 318is ble kun levert som 90-modell. Har du noen gang sett E30 318is som er gamlere enn 90, så har den ikke 16v motoren. Det er vel E30 vi snakker om her.... Siter BMW 318is E30 -90 x Golf VR6 -93 (alt for mye påkostet) x MB 190E 2.0 -89 x Yamaha YZF R6 -99 x MB 190E 2.5 16v -91 x Ford Escort Si Sport -94 (Jævla drittbil! x BMW 323i E30 -85 x BMW 320i E30 -89 (Oops!vraka den gitt) x BMW M3 E30 -87 (Beste bilen jeg har hatt!) x Golf GTI 8v -86 x Ford Escort Xr3i -89 x BMW 323i E21 -82 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 E30 318is ble kun levert som 90-modell. Har du noen gang sett E30 318is som er gamlere enn 90, så har den ikke 16v motoren. Det er vel E30 vi snakker om her.... Denne er eldre enn 90. http://www.mobile.de/SIDG-q7zAkk8p0HdZZsQE7yBw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1113345612A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1B21B20B24%81W-t-vCaMkMoRDSeSmVb_X_Y_x_yrd~BSRA6D1100D3500E318isD1990CPKWE318ISHinPublicA2A0A0A0D1985/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=22&id=11111111160795977& Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egilbaevre Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Nå har jeg fått prøvd både 318 og 320. 320'n prøvde jeg først, det var en 89-modell som hadde gått ca. 230000, så vidt som jeg kunne se var den fint holdt og helt original. 318'n var gått 330000!!!!! men bar absolutt ikke preg av det, han som hadde den hadde hatt den i 7år og han jobbet på biltilsynet det sier vel det meste, denne bilen var godt vedlikeholdt!!! Egentli kan mann vel si at disse bilene var i ganske lik stand, men siden jeg aldri har prøvd e30 før kan jeg ikke garantere at de var som de skulle. Mitt inntrykk var at 320'n hadde mye bedre drag og jevnere kurve, og fiiiiin lyd. 318'n var jævli lat på bunn, men sparka greit når jeg paserte ca. 3500-4000... I begge bilene var det heftig ventiltikking, men har hørt at dette er normalt på e30?? stemmer dett? Dette var mine inntrykk av disse bilene, men er open for andre som har andre oppfatninger!!!!!!! Siter Aladin Oil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Ventilene må justeres på disse. Derfor det sies at det er vanlig at de tikker, Men di skal ikke det. Men ventilene må justeres selv, da de ikke er selvjusterende. Visst de er i lik stand ville jeg valg 320en da. Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egilbaevre Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Han med 318'n hadde tilogmed byttet kamaksel uten at tikkingen forsvant... Siter Aladin Oil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.