Gå til innhold

er det et bra kjøp?

Ranger emnet

RSS

Anbefalte innlegg

har fått tilbud om og få kjøpe en -84 240 2,3l(B23?)

den har gått som utlåns bil på et verksted siden -99. husker ikke hvor langt den har gått.

bruker den mye bensin? hvor langt går en sånn bil? har nesten ikke hvert borti volvo før, og liker dem egentlig ikke så godt. men trenger bil til jeg for lappen(om 2 uker) skulle få bilen for 4000,- med ekstra motro og gir, ekstra sett med fangere og tannstang med servo.

men det jeg lurer mest på er om den bruker mye bensin, siden jeg skal pendle mellom Askim og Sarpsborg, hver dag(går på skole der) og blir ikke rik av og gå på skole og 1500 utbetalt i stipend hver måned.

takk på forhånd!

mvh Rune

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren skal være i bra stand, har ikke fått sett så mye på den enda.. skal prøve kjøre den en tur til uka. men o.71 var jo ikke så mye egentlig, men sikkert noe mer. men det kan jeg leve med.

åssen er dissa bila og kjøre? den er helt orginal, høyt som et fjell, hehe

-83 golf gti

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren skal være i bra stand, har ikke fått sett så mye på den enda.. skal prøve kjøre den en tur til uka. men o.71 var jo ikke så mye egentlig, men sikkert noe mer. men det kan jeg leve med.

åssen er dissa bila og kjøre? den er helt orginal, høyt som et fjell, hehe

orginal: gode og kjøre, ligger greit på veien. god komfort. men ikke regn med noe sportsbilegenskaper. motoren er sterk fra bunn og gjør bilene lettkjørte. men skal du kjøre fort må du jage mye. og da renner også suppa gjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en B23E før... med Grenrør og 2,5" simons.. Den brukte ikke mer en 0,75 på langkjøring å litt småkjøring... Går godt å bruker lite bensin... Er det en slik motor er du heldig...

har b23e synes den går greit;) menne har lyst på grenrør å effanlegg evt kam hvis det gir noe mer futt... min bruker ca 0.8-0.9 på småkjøring, men ligger på ca 1,2-1.5 ved herjekjøring;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men skal du kjøre fort må du jage mye. og da renner også suppa gjennom!

Med andre ord, det er ikke noe som registrere noe som helst i en forgasser ;) FRI FLYT doh

Haha.. Er morsom enda :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, da har jeg blitt eier av en 84 mod 240, som har gått 331000 :rolleyes:

den gikk greit den, morro på grusen! syns vist mamma og, hehe(må sitte på siden jeg ikke har lappen!) var morro helt til jeg skulle kjøre en liten tur i dag, kjørte ca 500 m, så begynte den og dø ut og hørtes ut som en jævla snekke, girkule slang vegge mellom! kjørte bort til en bekjent som bodde ca 300m bortenfor... fant ut at den tente på 1 sylinder!! rart jeg i det heltatt fikk starta den... det er pluggledningene som mest sannsynlig ikke gidder mer, så kjøper inn nye så fort butikkene åpner igjen. motoren er en B23a.. den jeg for med vet ikke helt hva er, den er nok noen år nyere og godt betydelig mindre. det var jeg som demonerte den bilen motoren er fra, for et par år siden. så husker lite om den. skal hente den endag det blir bedre vær.

kommer nok til og bytte motor og sette på tannstanga med servo i samma slengen, så jeg slipper og kjøre med bussratt! hehe. også må jeg få noe bedre lyd i den bilen, kassett spiller fra 84 er ikke det beste, men fortsatt lyd i den :) kommer også til og kappe bort dem "brønnene" til reserve hjulet, siden ene er nesten borte! gidder ikke og sette inn ny så legger bare en plate der istede. gjør det på begge sider, ellers ser det litt dumt ut. kjøper meg noen bokser med sånn skum i stede og hiver ut reserve hjulet. skulle hatt den litt mer mot bakken, noen som har noe BILLIG senkesett og annbefale?

-83 golf gti

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut at den tente på 1 sylinder!!

Det hørtes svært lite sannsynlig ut. Motoren kan gå på tre, kanskje 2 men ikke en sylinder.

noen som har noe BILLIG senkesett og annbefale?

Har nå sett vinkelsliper til salgs for under 200kr. Men seriøst, det er stort sett bare lesjøfors som er å få tak i, og koster 1400kr. Går du på høgskolen i sarp eller? Det gjør jeg i hvert fall.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes svært lite sannsynlig ut. Motoren kan gå på tre' date=' kanskje 2 men ikke en sylinder.

Har nå sett vinkelsliper til salgs for under 200kr. Men seriøst, det er stort sett bare lesjøfors som er å få tak i, og koster 1400kr. Går du på høgskolen i sarp eller? Det gjør jeg i hvert fall.[/quote']

det gnistra bare i den ene pluggen når vi sjekka dem hvertfall... jeg vet det er så si umulig og kjøre på en sylinder, heltatt rart den starta!

prøver og holde meg unna vinkelsliper;) hvor for man kjøpt lesjøfors da?

jeg går på borg vgs, på plat og sveis VK1.

hvis jeg først skal bytte motor tar jeg og skifter til servo i samma slengen, like greit det... men er det ikke jævla tungt og kjøre med, når du har så lite ratt?

-83 golf gti

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider