Gå til innhold

Rett senking?

Ranger emnet

Carlos

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp senka min a3 20mm med org audi sport, men etter jeg hadde skrudd alt på plass ble dette resultate:

133-3377_IMG.JPG

Er det rett at det skal stikke opp sånn ? Er ca 1 cm glippe! For når jeg jekker opp bilen så "faller" det nedpå igjen. Har ikke byttet dempere, kun fjærer. Skal det være slikt, evt hva kan jeg ha gjort galt?

All tilbake melding taes i mot med stor takk

Audi S3 2001

xAudi A3

VW-Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 cm glippe på bare 20mm senking synes jeg var ekstremt.

Min Omega er senket 35mm og glippa er så jeg akkurat får inn bilnøkkelen.

Regner med det er noe du får med senkesett på originale dempere, fordi bilen legger seg nærmere bakken, mens demperne fortsatt er like lange.

"Han bak meg betaler..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er noe du får med senkesett på originale dempere, fordi bilen legger seg nærmere bakken, mens demperne fortsatt er like lange.

Skal ikke bli noe forskjell selv om man senker 5mm eller 40mm og bruker original demperene.

Det eneste som skjer med demperene er at dem blir klemt mere i sammen og må jobbe på et annet område enn det som den opprinnelig hadde.

Hadde det vært slik som du sier wilecat, så måtte alle biler ha hatt hull i panseret slik at støtdemperstanga ikke stopper i panseret når man kjører f.ex vanlig kjøring, over fartsdumper eller på ujevn vei.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alt er skrudd sammen rett? Ville gått over sakene en gang til - slik skal det neppe være. Er ikke bare toppmutren som ikke er festet skikkelig?

Vi var to stk som skrudde i lag på bilen min og vi gikk nøye gjennom hvordan vi satt hver demper sammen. Er jo så klart en mulighet at vi har glemt noe/gjort noe feil, men kan ikke skjønne hva. Når det gjelder toppmuteren så er jeg ikkke sikker på hvor hardt den skal skrues til? Er det bare å dra til hardt? mener vi dro til til det stoppet om du skjønner hva jeg mener?

Audi S3 2001

xAudi A3

VW-Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider