Gå til innhold

Hva er golfen min verd(spesial)???

Ranger emnet

jjjj

Anbefalte innlegg

Hei, er i besittelse av en golf gti spesial.Bilen er en 1986 mod golf gti 16v, bilen er ombygd/trimmet av østby pedersen auto i skien i samarbeid med vw/audi spesialisten Bjørn Tore Emmanuelson i 1990.Dette er et årlig prestisje prosjekt(kun en bil i året) Bilen er litt "shabby" i lakken div lakkrust osv(hvit bil) men det var så vidt anbtydning til rust under bilen da den ble tectyl behandlet i vår.Bilen har noe slitt skinn interiør.Den er senket med bilstein dempere tror det er eibach fjører(er i allefall stiv nok)Den har div stayling som:sotet baklys,90fangere hella sportratt++. Litt fakta om hva som er gjor:

-sylinderen er stressborret til sylinder mål 83mm

-Motorvolumet =1869,9cc komp=10,5:1

-Vektreduksjon av svinghjulet

-vektreduksjon av råder,ballansering råder

-ballansering stempel

-ballansering veiv sv.hjul clutsj

-justering høyde blokk

-ombygning topp,ventiler,innsugmanifold,spjelhus(freset)

-kj tronik justering.

-Det meste av skruer i motoren er er balansert for å få vekk det meste av vibrasjoner i motoren.

-Den skal yte ca180hk, så den med en turbo i burde den gå unna!

-den har separat oljekjøler noe som så vidt eg vet, ikke er org. i 16v.

-Bilen har også servo

-Den er godkjent trimmet med effekt anlegg i vognkortet

Hvor mye er bilen verdt????noen som kan være interessert??har desverre ikke noe særlig peiling på motorer og slik,derfor foretrekker eg å få tak i en vanlig 8v for å få kunnskapene gjennom skruing på den. Setter pris på svar/mer info om denne typen biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja har ikke særlig med peil jeg da, men det skal jo sies at biler stiger ikke akuratt så voldsomt om du trimmer og bygger om.

Er det et pent og et godt eksemplar så vil det jo øke prisen, men ville sammenlignet med tilsvarende orig. biler jeg og kanskje plusset på litt.. Hvor mye kjøpte du denne for og når? Det vil jo være en pekepinn.. Men er det bygget av annerkjente firmar som driver og gjør sånne ting (tar Rieger og Hamann som eksempler jeg :D) så øker jo det prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jjjj

Hei, er i besittelse av en golf gti spesial.Bilen er en 1986 mod golf gti 16v, bilen er ombygd/trimmet av østby pedersen auto i skien i samarbeid med vw/audi spesialisten Bjørn Tore Emmanuelson i 1990.Dette er et årlig prestisje prosjekt(kun en bil i året) Bilen er litt "shabby" i lakken div lakkrust osv(hvit bil) men det var så vidt anbtydning til rust under bilen da den ble tectyl behandlet i vår.Bilen har noe slitt skinn interiør.Den er senket med bilstein dempere tror det er eibach fjører(er i allefall stiv nok)Den har div stayling som:sotet baklys,90fangere hella sportratt++. Litt fakta om hva som er gjor:

-sylinderen er stressborret til sylinder mål 83mm

-Motorvolumet =1869,9cc komp=10,5:1

-Vektreduksjon av svinghjulet

-vektreduksjon av råder,ballansering råder

-ballansering stempel

-ballansering veiv sv.hjul clutsj

-justering høyde blokk

-ombygning topp,ventiler,innsugmanifold,spjelhus(freset)

-kj tronik justering.

-Det meste av skruer i motoren er er balansert for å få vekk det meste av vibrasjoner i motoren.

-Den skal yte ca180hk, så den med en turbo i burde den gå unna!

-den har separat oljekjøler noe som så vidt eg vet, ikke er org. i 16v.

-Bilen har også servo

-Den er godkjent trimmet med effekt anlegg i vognkortet

Hvor mye er bilen verdt????noen som kan være interessert??har desverre ikke noe særlig peiling på motorer og slik,derfor foretrekker eg å få tak i en vanlig 8v for å få kunnskapene gjennom skruing på den. Setter pris på svar/mer info om denne typen biler

-separat oljekjøler hadde min 83 GTI så det er nok ikke noe uorginalt

Iogmed at bilen hår gått rimelig lenge etter trim så tviler jeg på at den er verdt noe mer enn en utrimmet 16V

Du sier ingenting om kmstand dette mener jeg er vesentlig...

Også veldig vanskelig å si noe om det uten å se bilde av bilen

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider