BeemerZ1 Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 hm.... paralell koble= 8ohm og serie koble=2ohm stemmer det? gjelder da 2 stk 4ohms 12"ere....jeg skal prøve å brokoble den i 8ohm kanskje først da... er vel ikke så sykt mye effekttap da denne går for å ha 600w brokoblet i 4ohm... Z1 og Z2 er impedansene i de to spolene. Impedans i serie: Z1 + Z2, Z1 = Z2 fører til Ztot = 2 * Z1 I ditt tilfelle blir det 2 * 4 Ohm = 8 Ohm Impedans i parallell: (Z1 * Z2) / (Z1 + Z2), Z1 = Z2 fører til Ztot = Z1 / 2 I ditt tilfelle blir det 4 Ohm / 2 = 2 Ohm Prøv serie først du om du ikke har prøvd det ennå ;) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Z1 og Z2 er impedansene i de to spolene. Impedans i serie: Z1 + Z2, Z1 = Z2 fører til Ztot = 2 * Z1 I ditt tilfelle blir det 2 * 4 Ohm = 8 Ohm Impedans i parallell: (Z1 * Z2) / (Z1 + Z2), Z1 = Z2 fører til Ztot = Z1 / 2 I ditt tilfelle blir det 4 Ohm / 2 = 2 Ohm Prøv serie først du om du ikke har prøvd det ennå ;) Mvh Stian Har tenkt til det :) den gir 2x200w rms i 4ohm så om jeg brokobler den i serie (8ohm) hvordan vil det bli i forhold til de 600rms som er oppgitt i 4 ohm? blir det 500w eller noe da? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Har tenkt til det :) den gir 2x200w rms i 4ohm så om jeg brokobler den i serie (8ohm) hvordan vil det bli i forhold til de 600rms som er oppgitt i 4 ohm? blir det 500w eller noe da? Dobling av impedans skal teoretisk gi en halvering av effekt. Regn med 3-400 watt, men ikke tenk på det, bare prøv! Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Dobling av impedans skal teoretisk gi en halvering av effekt.Regn med 3-400 watt, men ikke tenk på det, bare prøv! Mvh Stian oh... så jeg regner med å ikke ende opp med mere enn 200w pr element uansett hvordan jeg kobler? da kan jeg jo likegodt kjøre den som vanlig to kanaler.... Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Teoretisk sett skal den få bedre kontroll ved å kjøre den brokoblet på 2 seriekoblede elementer, men jeg må innrømme jeg er ute på tynn is nå. Hvis du bygger kassen, trekker ledning til begge spolene ut av kassen - så kan du prøve deg frem. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Teoretisk sett skal den få bedre kontroll ved å kjøre den brokoblet på 2 seriekoblede elementer, men jeg må innrømme jeg er ute på tynn is nå. Hvis du bygger kassen, trekker ledning til begge spolene ut av kassen - så kan du prøve deg frem. Tror jeg selger den nå.... hvis noen er intr. har en annen forsterker på handa men da må jeg selge min fort :) er bra nok men den gir meg ikke gåsehud ;) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 merkelig nok.... før jeg kjøpte forsterkern var folk helt ville osv... nå når jeg skal selge.... sjjjjjjjjjjj heeeeeeeeelt stille... høyeste bud hittils er 1500 kr :rolleyes: Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arne-peder flesvik Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Jeg har en TC-600 og en TC-400q, dem har jeg hatt i mange år. Spiller fletta av det meste, selv i dag. Jepp, håpløse terminaler, men når man endelig har fått det skikkelig til-ja, da blir det heftig. En ting er hva dem skriver på papiret men den her yter i tester det dobbelte++ Den kan dra 90amp kont... Jeg har hatt min TC-600 i 14år nå ;-)I bruk enda! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg