Odd Slette Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Hei! Jeg hadde 1x TC600 og 2x TC400Q og komp. JBL GTI i bilen min. 2x GTI 12" på TC600en og det spilte meget bra og med full kontroll i bassen. Lykke til. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Hei! Jeg hadde 1x TC600 og 2x TC400Q og komp. JBL GTI i bilen min. 2x GTI 12" på TC600en og det spilte meget bra og med full kontroll i bassen. Lykke til. Mvh hadde du koblet de i 4ohm? jeg har lyst til å prøve å brokoble ned i 2ohm serru :D Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Slette Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Hei! Mine var koblet i serie. Altså, 2ohm på forst. Det spilte veldig bra og med trøkk. Spilte så støvhetta løsnet på den ene 12", han på Neby Hi-Fi verkstedet hadde aldri sett det skje før, så jeg fikk det på garantien. En kamerat hadde en TC300, som gikk i 0,5ohm og han kortslutta den for moro skyld, pga. for å vis hvor stabil den var. Den slo seg av og kom tilbake etter noen sekunder. Lykke til. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Slette Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Hei! Brokoblet forst. først og koblet begge 12" på den etterpå. Dvs. 2ohm Brokoblet. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 hadde du koblet de i 4ohm?jeg har lyst til å prøve å brokoble ned i 2ohm serru :D Bare husk, som jeg sa til deg, watt er ikke alt, faktisk svært uviktig i den store sammenhengen. Viktigere at forsterkeren har masse headroom, og det dreper du ved nedlasting. Skal du kun spille enkelt toner, og spille dem høyt, er det greit nok, men da misbruker du denne forsterkeren. Kjør bassene i 8ohm og så kan du brokoble forsterkeren, da får du masse headroom. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Bare husk, som jeg sa til deg, watt er ikke alt, faktisk svært uviktig i den store sammenhengen. Viktigere at forsterkeren har masse headroom, og det dreper du ved nedlasting. Skal du kun spille enkelt toner, og spille dem høyt, er det greit nok, men da misbruker du denne forsterkeren. Kjør bassene i 8ohm og så kan du brokoble forsterkeren, da får du masse headroom. mvh Glenn vil ha masse trøkk og hehe.. skal prøve i helga.. fikk nye spilleren min nå og jeg har tabba meg ut :( Visste ikke at VDO spillere ikke hadde preout til signal kabler.... FAEN! :( Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Send den i retur! Kjøp deg en Pioneer i stedet! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Send den i retur!Kjøp deg en Pioneer i stedet! Mvh Pål mangler en tusenlapp :( trodde fasktisk at spillere til 5000kr hadde slikt :( Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 mangler en tusenlapp :(trodde fasktisk at spillere til 5000kr hadde slikt :( Hvordan kan du mangle en tusenlapp til det da? Får jo meget bra spillere til 5000,- ;) Må jo ikke absolutt ha "toppmodeller" vel? Alpine er også et bra valg. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Hvordan kan du mangle en tusenlapp til det da?Får jo meget bra spillere til 5000,- ;) Må jo ikke absolutt ha "toppmodeller" vel? Alpine er også et bra valg. Mvh Stian jeg fikk denne for 2500kr... 5mndr gammel... hadde jeg hatt 5k hadde jeg kjøpt pioneer 80mp ;) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Slette Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 jeg fikk denne for 2500kr... 5mndr gammel... hadde jeg hatt 5k hadde jeg kjøpt pioneer 80mp ;) Hei! Du får jo ny spiller til ca.2500,- m/2xLinjeutg. Ev. +1000,- så har du 3xLinjeutg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Slette Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 vil ha masse trøkk og hehe..skal prøve i helga.. fikk nye spilleren min nå og jeg har tabba meg ut :( Visste ikke at VDO spillere ikke hadde preout til signal kabler.... FAEN! :( Hei! Har du sjekket med noen som selger VDO, om du kun trenger en tilleggs kabel for å få linjeutg. ??? På Blaupunkt må du kjøpe de i tillegg. Koster ca.150,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Hei! Har du sjekket med noen som selger VDO, om du kun trenger en tilleggs kabel for å få linjeutg. ??? På Blaupunkt må du kjøpe de i tillegg. Koster ca.150,- Fiksa ;) kontaktene kommer idag :) mulig jeg får tid til å koble opp i 2 ohm idag og ;) uansett så er det spennende... aldri hatt H/K forsterkere før og aldri VDO spillere :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 I forrige bilen min kjørte jeg en 13" Focal som har doble 6ohms spoler. Kjørte den på en Planet Audio forsterker, brokoblet, og parallellkoblet spolene, til en last på mellom 2,5 og 3ohm. Funka bra, men forsterkeren ble såpass varm at ved ekstremspilling over lengre tid kobla varmesikringa ut og jeg måtte vente en stund før den slo seg på igjen. Prøvde så å kjøre den i 12 ohm (spolene seriekoblet) og det eneste jeg merket var at jeg fikk bedre kontroll over elementet, forsterkeren holdt seg kald og fin, og bassen virket mer presis ved høyt volum. Så jeg tror ikke man skal se seg så blind på å brokoble og komme seg så nært kortslutning som mulig (er jo det man gjør ved brokobling). Er nok ikke så dumt å prøve seg litt frem, selv om det funket hos meg trenger det ikke gjøre det hos noen andre, men min erfaring med H/K er at de stort sett driver hva det skal være. Sinnsykt strømsterke! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 I forrige bilen min kjørte jeg en 13" Focal som har doble 6ohms spoler. Kjørte den på en Planet Audio forsterker, brokoblet, og parallellkoblet spolene, til en last på mellom 2,5 og 3ohm. Funka bra, men forsterkeren ble såpass varm at ved ekstremspilling over lengre tid kobla varmesikringa ut og jeg måtte vente en stund før den slo seg på igjen. Prøvde så å kjøre den i 12 ohm (spolene seriekoblet) og det eneste jeg merket var at jeg fikk bedre kontroll over elementet, forsterkeren holdt seg kald og fin, og bassen virket mer presis ved høyt volum. Så jeg tror ikke man skal se seg så blind på å brokoble og komme seg så nært kortslutning som mulig (er jo det man gjør ved brokobling). Er nok ikke så dumt å prøve seg litt frem, selv om det funket hos meg trenger det ikke gjøre det hos noen andre, men min erfaring med H/K er at de stort sett driver hva det skal være. Sinnsykt strømsterke! hm.... paralell koble= 8ohm og serie koble=2ohm stemmer det? gjelder da 2 stk 4ohms 12"ere.... jeg skal prøve å brokoble den i 8ohm kanskje først da... er vel ikke så sykt mye effekttap da denne går for å ha 600w brokoblet i 4ohm... Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg