JuB Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Hei, vurderer nå å kjøpe meg en e30, er en 325iM med overhalt topp litt trimming osv. Men lurte egentlig på hva som burde sjekkes på disse bilene? Er det noe e30 guruer her slik som på Corrado forumet? Kanskje noen som skaffer deler billig og slikt hadde vært greit å vite :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 :usuck: Tror da at du finner dette hvis du søker, venta lenge å få bruke det "ikonet" der! :D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 hehe, men har faktisk prøvd å søke.. Finner ikke noe jeg.. doh Prøver igjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Finner du ikke noe så er det sikkert uansett noen som svarer snart, jeg har i hvert fall ikke nok erfaring til å svare hehe... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Motorarbeidet bør jo sjekkes, er det gjort hjemme i garasjen er det seff ingen garantier for noe som helst. Se etter lekkasjer, ulyder. Lukt nedi oljen, det skal ikke være svidd lukt. Ikke være noe grøt i kjølevannet osv. Er den ungdomskjørt, sjekk om diffen er sliten. Hva tid reg.reim reim er skiftet? (reg.kjede? foretrekkes). Rust osv. Stort sett vanlige ting. Vet ikke om noen særegne e30 feil. Ved eventuell "tikking", finn ut om det er dysene eller ventilløfterne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmegleren Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Heisann. Har en 325i 88 modell selv og er blitt kjempeglad i bilen min. Tips: Sjekk slitasjen på fordekkene for å evt. finne ut om spissingen er skjev. Endeledd og bærekuler kan fort bli slitt i en snart 20 år gammel bil. Kanaler og jekkefester bør ikke være rustne. Sjekk etter fuktighet under mattene. Min gamle 89 320 trakk vann gjennom hull i gulvet. Ikke så veldig morsomt. Disse bilene skal bruke olje så oljesvetting bør du regne med. Denne bilen liker suppe (helst 98) og olje. Du bør sjekke når toppakningen sist var skiftet. Dersom de ståldekslene som det sitter to av ved pluggene er slitne og morkne er dette et dårlig tegn. Toppen har en tendens til å sprekke ved 200-250.000. Kjør aldri denne bilen hardt før motoren er varm. Toppen sprekker og dette blir for dyrt dersom du ikke skrur bil selv. Slark på drivverket bør sjekkes. Prøvekjør bilen, sjekk hvor mye motoren bremser på girene. Bilen min bremser f.eks mye dersom jeg går av gassen i 3 gir. Dette er et tegn på god kompresjon. Sjekk om bilen jager på tomgang når den er varm. Sjekk termostaten. Viseren bør vel helst ikke gå så mye lenger enn rett opp. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Takk får god tilbakemelding, var endel kjekke ting jeg kan sjekke ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg