Gå til innhold

Børning er jo faktisk en lovlig aktivitet!

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

Hehe.. som topic sier.. det er lov å børne!

 

Holder på å sende noe epost frem og tilbake med en fyr i politidirektoratets juridiske seksjon nå.. og så langt jeg har fått vite nå så er faktisk ikke burnout grunnlag for hverken tap av førerrett eller bot sombrero

 

var noen "men".. skal legge ut hele konversasjonen når den er ansett ferdig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det sier so jeg egentlig selv.. Ser ikke helt hva annet en at det bråker fælt og kan lage røyk.. Det er det eneste jeg finner kansje "ubehagelig" for muligens gamle folk, og sure idioter som ikke tålte at du spilte tennis i hagen da du var liten..

 

Børnie er gøy :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,

har satt mine spor i bygda jeg også etter at jeg oppdaget røyken :D

 

Men får liksom ikke helt til å dra den rundt.. Har ikke diffi da angry

 

Men får litt sleng så stopper moroa.. Men det er gøy uansett :)

Og når jeg får nye motorfeste blir ting mye bedre :) Slipper at gear stanga kaster gear kula ut igjennom vinduet pga. slengen :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer under paragraf 2 om atferd i trafikken eller ka f... det var. Noke piss til dei grade ivertfall...Bilen min vart avskilta pga Burning angry angry

 

Men Heilt klart...vis du klare å få pressa ut av Politi Juristen at det er ulovli å gi noken form for straff pga av Burning når ingen andre forhold som for.eks uforsikti køyring og slikt er innblanda so vil eg gjerne ha en kopi av mailen du eventuellt kommer til å få frå politi juristen. Skulle ha trykt den oppi tryne på dei vis eg hadde fått noke slikt :titties:

 

Her på øya so er mopeder og gamle volvoar som spinner litt det einaste politie tenker på. angry

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på øya so er mopeder og gamle volvoar som spinner litt det einaste politie tenker på.

 

Tror dem har funnet ut at det er dem som altid er ute og gjør faen :D

Men dem som kjører moped nå tror jeg ikke akkorat er spes. ettertraktet..

 

Er jo faen ingen som tørr å bruke trimm !! Og alle bruka blinklys :D ;)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo alltid "ord mot ord" og politiet sitt ord vinner jo alltid.

Politiet kan gjøre som de vil og det er desverre de som utnytter dette.

Dvs. jeg sier ikke at alle i politiet ville tatt lappen for burning, men det finnes de som ville gjort det.

 

Ellers, jeg "kjenner en", hehe, som burnet samtidig som to andre biler..

Den aktuelle bilen burnet en del runder i horestrøket i bergen, for så å kjøre ut fra kaien og ut på veien, hvor den aktuelle bilen møtte politibilen.

 

En til to runder mer med blårøyk, så hadde nok lappen røket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burning har jeg heller alldrig sett på som en ugjerning..

men det kan (i få tilfeller) være farlig med donut's.

 

pga. steinsprut, og uoversikktlighet.... eller?!

 

hehe.. å stå dønn stille å børne er jo noe av det minst farlige du kan gjøre når du først skal grisekjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prata med en politi mann for et par uker sia, stoppa oss etter at det hadde gått litt bredt i svingen....

han sa at de så ann hvor det var.. hvis det var på en p-plass eller no som ikke lå i nærheten av noen hus eller no så pleide hverfall ikke han å gjøre no... men hvis det var i nærheten av boliger eller no så var det helt annerledes.....!!!! men han var jo faktisk drit grei...

 

han sa oxo no annet smart... at det var veldig viktig hvordan vi møtte dem når vi ble stoppa.... hvis vi var sure å grinette så gjorde det bare ting være for oss.... har slippi unna med 120 i 70 sona og litt sladding når de har sett på, så jeg tror nok det hjelper......!!!!!

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du grei med snuten, er snuten grei med deg (nesten alltid)

 

men en ting som IKKE fungerer er å vere frekk og arrogant og skal lære politiet hvordan dem skal gjøre jobben sin..

 

eneste unntak, måtte vere om du kan vise til en paragraf og peke på et papir der det står at politiet faktisk har feil. gjør du det med rett innstilling så går det bra.

 

Jeg ble anmeldt for grisekjøring og ble rett og slett hukket tak i på rånestripa å måtte pent kjøre etter dem bort til stasjonen. Jeg hadde to valg, nekte og risikere bot og inndragelse av lappen (høy fart, ulovlig forbikjøring, hensynsløs og aggressiv kjøring), eller å legge meg langflat og slippe unna med kjeft/bot... jeg valgte det siste.. fikk til slutt 3000kr i bot på JULAFTEN!, men ingen prikker. så ja det var sure penger men siden jeg ikke har noen prikker er saken glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan miste lappen!!! angry

 

§89.1.1.9 Skrensing, «burnout» m.v.

Førerkortet bør inndras for minst 3 måneder i tilfelle hvor

det har vært foretatt skrensing og andre former for hensynsløs

kjøring eller bruk av motorvogn (for eksempel «burnout») på

områder (torv, plasser mv.) hvor kjøringen/bruken har skapt

fare for fotgjengere og andre trafikanter.

Fra Politidirektoratets Lovverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår