Gå til innhold

Morsomme veier til interessante steder rundt Trondheim?

Ranger emnet

Zamot

Anbefalte innlegg

Har spurt om dette før, men den tråden får jeg ikke lest (!?), så jeg spør igjen..

Siden solen skinner og asfalten er tørr, er det hyggelig å kjøre litt. Da helst på finer veier med lite trafikk og artige svinger. Noen som har noen forslag til rute ved Trondheim?

Gjerne veier der det går ann å få kjørt litt hardt for å teste bilen (merk, skrev ikke fort!), og gjerne veier som leder til steder/objekter som er verdt å ta en kikk på!

Helst veibeskrivelse fra sentrum og/eller start/stopp adresse så man kan se på kart.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, synes å huske at du skrev inn i fjor. Svarer fortsatt det samme som da! Veien opp fra Bratsberg til Klæbu ("dalan") er svingete og fin, MEN den har blitt en del dårligere i de senere åra..

Veien fra Granåsen til Heimdal over skauen er også rimelig morsom..

Ellers er det en helt grei tur å kjøre Rosenborg Ring (Bynesets svar på Nordsløyfa..) Starter enten på Klett, eller på Flakk. Her går det også ann å kjøre tilbake til Heimdal.

Dersom du virkelig skal ha en fin tur, kan faktisk Fosen anbefales. Tar ferga over fra Flakk. utpå der er det en del morsomme veier. Ikke det at du får så stor fart, men det er mye svinger.

Et spørsmål tilbake, du var jo en av de få som møtte opp på Alfaklubbens treff i fjor på Lånke. Tok du noen bilder eller? Eller vet om noen sider som har det? Jeg kjørte RX7 med 4 toms eksos dersom du lurer på hvem det var!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål tilbake, du var jo en av de få som møtte opp på Alfaklubbens treff i fjor på Lånke. Tok du noen bilder eller? Eller vet om noen sider som har det? Jeg kjørte RX7 med 4 toms eksos dersom du lurer på hvem det var!

Jeg var også der :) var noen som filmet også så jeg, men har ingen bilder jeg heller..

-1987 Bmw 325

-1986 Bmw 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør mot bynesset, ta veien som går om ila (heter det det mon tro?) i allefall forbi ferjeleiet til fosnferga!

Mange artige svinger utover der, var morsomt å kjøre der med golfen i alle fall =)

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Takker for tips...

Men er det noen som har tips til steder der det er mulig å foreta seg noe eller se på noe fint/spennende? Slik at jeg kan ha et "mål" med turen, spesielt om jeg skal kunne lokke med dama.. Alt fra en koselig kafe til et sted å ta bilder av bilen kan være interessant...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider