Gå til innhold

Teppet ned for tåkelysene....

Ranger emnet

Ratata

Anbefalte innlegg

skjønner ikke hva alt maset er om... har jo aldri vært lov uansett... størte forandringen er jo at de kan gi ut bøter for det nå.. sånn med en gang...

Ble stoppet i teknisk her om dagen... får ikke skrudd av tåkelysene på bilen.. da må jeg opp med panseret og ta ut sikringen... men det ble ikke nevnt med ett ord at de sto på... selv om han sto foran og skulle se alle lysene osv... ... puh :)

Men... (sakset fra din side)

"Den er for så vidt ingen nyhet at bruk av tåkelys, spesielt i mørke, er et problem for møtende trafikanter. Dette kan jo enhver som har møtt biler med tente tåkelys på en mørk landevei fortelle."

Jeg har møtt mange med tåkelys på en mørk landevei jeg... og kan IKKE fortelle dette... er det ingen som husker hva de lærte på kjøreskolen?? Hold blikket langs høyre skulder...

Hvis man er god til det så kan de jo godt kjøre med fjernlys på til og med....

De som blir blendet av tåkelys er de som har fått det for seg at de blir blendet av tåkelys, og dermed vrenger øynene mot tåkelysene for så å si til seg selv "ÆÆÆÆ se hvor blendet jeg blir nå!!!"

Tåkelys lyser LAAAAAVT... er jo en grunn til at de kun lyser opp 5 meter foran bilen...

Derimot er det folk som har feiljusterte tåkelys, og disse kan blende noe mer (om man ikke benytter riktig se-teknikk) og det er ikke bra.... men det blender like forbannet mindre enn feiljusterte hovedlys.. og de er det LAAAANGT flere av...

Så det...

godt å se at 50% i undersøkelsen sier at de er imot forbud, og at det er tøft :)

Ikke kom å si noe annet enn at når det kommer en bil bakfra i speilet med "park og tåkers" så er du mer oppmerksom etter en "kul bil" enn når det kommer en bil bakfra med firkanta "ladalys"...

Se på nye 5-serien... Fire runde ringer og to lys som feier bakken... IKKE TØFT NÅ LIXOM???

:D

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

æch.. og jeg som tenkte det kom til å bli en kjempediskusjon nå... også er det ingen som gidder å svare engang??? skuffende ;)

Er vel ikke noe å diskutere, det du skriver er sant. Eneste er jo at det er LOV å kjøre med park og spredere så lenge det er lys til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider