Gå til innhold

Renault Clio Williams


Henrik_H

Anbefalte innlegg

Finnes det noen av denne i Norge?

 

Har vært i Frankrike et par ganger og sett endel av denne og synes den er sinnsykt tøff! Tenker litt på å importere en fra Tyskland..

 

Men mine kunnskaper om Renault er absolutt minimale, det eneste jeg vet er det jeg har hørt, og det er at franske litt gamle biler er dritt :P

Noen som vet noe om denne bilen? Hvordan er det med motoren, tåler den mye? Tenker både på hk og km.. Rust? Bare kom med det dere har ;)

 

Legger ved et par bilder:

 

45485289_2.jpg

 

45485289_1.jpg

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. rust er det vel på alle gammle biler... å det er vel begrensa hva de tåler å.. akkurat denna har jeg ikke vært borti, men generelt sett så er det jeg har hørt bra...

ordet på gata er jo att denna har 150 hester å skal gjøre unna 0-100 på 7 sek.. å det holder jo til å ta de fleste.. orginalt.. så kan du sikkert kose endel med det å få mere fart i den.. men ejg tror den har bra orginal understell og egentlig er ganske optimal...

 

 

In late 1993 the Renault company launched a limited edition of the Clio 16V, the Clio Williams. Its launch came amid Renaults bid to win the French Rally Championship. With its blue color, distinctive gold wheels and of course the 2.0 liter engine it has a typical character. Only the Williams surpassed the received massive acclaim as a drivers car, based on its engine, handling and styling. Initially only 2500 were produced. The Williams 1 had individually numbered plaques on the dash boards, which was an idea inherited from the previous limited run of the R5 Turbo's. The engine is a 1998cc version of the F16 engine. It kickes out 150bhp, and can reach 100 km/h in just 7 sec. Coupled to the bigger power plant was a tight ratio gearbox, which gave more mid range torque (129 lb/ft @ 4500rpm). Strangely enough ABS and airbags were omitted, but this has been put right by an up-rated suspension, gold speedline alloys and Williams stitched interiors. The success of Williams F1 had certainly rubbed off on the Clio, as Renault hoped it would. The car was so popular that the Renault company decided to launch a Williams 2 in 1994 and a year later a Williams 3.

 

 

så har de jo endel kos til den på http://www.k-tecracing.com

 

løp å kjøp...

de er vel ganske stive i pris da.. i å med att det er 150 hester å de er "litt" nye...

 

hva ligger noe sånnt på etter import da?

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et par som har importert sånne, men vet ikke om det har kommet skilter på de, prata med en i tromsø(?) som sleit med biltilsynet, ettersom modellen ikke har blitt solgt ny i norge. Ellers er clio en grei bil det, jeg har nå kjørt ca. 45000km uten noen problemer, og det inkluderer ca 30mil på rudskogen:D

Kjøp en du! Får endel trimdeler, så med kammer, kamdrev, chip, filter og bensintrykksregulator er du fort rett oppunder 200hk, og da går den fælt!

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er iallefall en med skilt på i Norge, en på jobben har den pluss en til som jeg er usikker på er registrert.

Serie 2 og 3 er forresten ikke nummererte heller, fordi de som kjøpte serie 1 anla søksmål mot renault fordi de hadde kjøpt ett "samleobjekt" som kun skulle produseres i 2500 ekemplar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har ikke abs-bremser? hmm.. jaja, har kjørt golf 1 i et år nå så det burde ikke være noe problem!

 

Har sjekka litt priser på http://www.autoscout24.de og de de ligger på ca 80-100000 ferdig importert. Er det veldig mye for den bilen? Og skal man trekke fra tysk moms på bruktbiler? I tilfelle blir det selvfølgelig litt billigere..

 

Hadde vært tøft å ha en sånn i og med at det finnes så få av den her i Norge, hadde nok vekket endel oppsikt, pluss at prestasjonene virker greie! 0-100 på 7 sek..

 

Men det er vel vanskelig å få tak i deler..?

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler er som en hvilkensomhelst annen renault, slitedeler ligger på lager i norge. Motoren sitter bla i laguna og(grunnkonstruksjonen), den heter F7R, mens den som sitter i vanlig clio16v heter F7P. Bremseskiver og sånn gidder du ikke kjøpe originalt uansett, så det spiller vel ingen rolle om det er frankrikebestilling. Tysk moms mener jeg du bare får tilbake hvis bilen har gått som firmabil ellerno...les mer på http://www.tyskland.org

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler er som en hvilkensomhelst annen renault, slitedeler ligger på lager i norge. Motoren sitter bla i laguna og(grunnkonstruksjonen), den heter F7R, mens den som sitter i vanlig clio16v heter F7P. Bremseskiver og sånn gidder du ikke kjøpe originalt uansett, så det spiller vel ingen rolle om det er frankrikebestilling. Tysk moms mener jeg du bare får tilbake hvis bilen har gått som firmabil ellerno...les mer på http://www.tyskland.org

 

 

Motoren i laguna 2.0 16v heter N7Q700 og gir 139 hk , mens clio og megane "deler" samme motor, F7R700 / F7R710 som gir 147 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår