BMW 325i Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Hvordan finner jeg ut om jeg har ate eller girling system på 240'en min? Det er 84 mod. men han jeg kjøpte den av hadde vist bytta litt bremser. Det er ventilerte skiver foran med 4-stempla kaliper og bak er det vanlig skiver... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 på 244 står dette på en merkelapp bak i bagasjerommet, rett nedenfor bakvinduet på høyre side når du åpner lokket. står forklaring til skiltet på bcb.no. kan vere ate og girling om hverandre foran/bak.. er helt håpløst system... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 husker jeg riktig er ATE ventilerte forran og girling solide.. er ikke 100% sikkert på om det var ATE som var ventilerte Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 bak er det uansett kun massive skiver og det kan vere både ATE og Girling. jeg hadde ventilerte på min '84 GL foran og mener da at jeg hadde ATE foran og Girling bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 er ikke ATE mer kvadratiske klosser og Girling mer rektangulære i formen? Ikke skyt meg om jeg tar feil. EDIT: Hærregud. Mente seff klosser. Sniffa for mye avfetting :P Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 325i Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 er ikke ATE mer kvadratiske skiver og Girling mer rektangulære i formen? Ikke skyt meg om jeg tar feil. HVordan får du til det???? Mener du klossene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 325i Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 er ikke ATE mer kvadratiske skiver og Girling mer rektangulære i formen? Ikke skyt meg om jeg tar feil. HVordan får du til det? Mener du klossene Ble vist en gang til det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Forskjellen på ATE og Girling er innfestingene på klossene og div... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Så i boka nå. Ja. ATE er mer kvadratiske klosser enn Girling som er igjen mer rektangulære i formen. Forskjellen er stor nok til at du ser det på 3 meters avstand for å si det sånn. Og ja jeg mente klosser i forrige post. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Det jeg kan se ut i fra Vadis er det Girling bremser....... foran og ate/girling bak på 240, 84 mod.....Eneste som skiller er Ventilert eller ikke...... Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Nei nei nei! Girling: Når du ser på kalipteren så går det to bolter gjennom hele kalipteren som er låste med en spint på hver bolt. Det er låsingen til Girling. ATE: Har ikke vert borti ATE men de er visst låste med kun splinter. Det har INGENTING og si om de er ventilerte eller ikke. På russebilen vår (en 245GL fra 81) er det en G på framsida av kalipteren. Vet ikke om du ser noe av kalipteren på noen av bildene her..http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=82 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Nei nei nei! Girling: Når du ser på kalipteren så går det to bolter gjennom hele kalipteren som er låste med en spint på hver bolt. Det er låsingen til Girling. ATE: Har ikke vert borti ATE men de er visst låste med kun splinter. Det har INGENTING og si om de er ventilerte eller ikke. På russebilen vår (en 245GL fra 81) er det en G på framsida av kalipteren. Vet ikke om du ser noe av kalipteren på noen av bildene her..http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=82 Der ja!! Helt riktig fortalt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg