Gå til innhold

Post bilder av deres Sommer klare 240er!!

Ranger emnet

Volvo_Roger

Anbefalte innlegg

Finnes det ingen 240'er her som ikke enten har orginale volvo hjul 814 og 15"), de litt oppbrukte MO felgene eller de jalla Eiker felgene? Er jo så kjedelig å fantasiløst alt sammen som blir posta her. Supertrist x 10

Og til dere som absolutt skal ha den sykt kule *popp-off* lyden: Bruk ventiler etter behov!!!! Hører latterlig ut med en 150hk halv-lat bil som svissjer og svosjer bare man ser på gasspedalen. Og ja: Det samme gjelder med eksosanlegg. Som svenskene sier: De är behovsprovat

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 430
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finnes det ingen 240'er her som ikke enten har orginale volvo hjul 814 og 15"), de litt oppbrukte MO felgene eller de jalla Eiker felgene? Er jo så kjedelig å fantasiløst alt sammen som blir posta her. Supertrist x 10

Og til dere som absolutt skal ha den sykt kule *popp-off* lyden: Bruk ventiler etter behov!!!! Hører latterlig ut med en 150hk halv-lat bil som svissjer og svosjer bare man ser på gasspedalen. Og ja: Det samme gjelder med eksosanlegg. Som svenskene sier: De är behovsprovat

Jeg har ingen av de felgene du nevnte der, dvs. jeg har fantasi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul "poppof lyd" = Å blokkere hele dumpen..:D

Slik at når trykket inni gassspjedlet blir for høy sender han det ut igjennom turboen og luftfilteret..Og når luften går igjennom turboen, kutter han luften og du får en SYK lyd..

Viss noen har sett "drifte-filmer" fra USA, japan og sånt, har de slik lyd..

Drit i om du ødelegger litt turbo...;) Mister ikke nevneverdi med effekt på en gammel b230 hvertfall...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye felger å få fatt i til gamle volvoer lenger veit du. Blir sånn da.

Nei det er jo et problem..... NOT!

Boltesirkel er jo det samme som 850, V70, S80, Nyeste Ford mondeo, Nyere Jaguar, Større nyere peugot, Nyere Renaulter. Alle disse har ET35-40 i forhold til 240'ns ET25. Dette fikses greit med noen 15mm spacere. Og plutselig så får man det meste av felger som finnes på markedet til 5-bolt biler. Men dette er jo selvfølgelig vanskelig

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKI:D Høres bra ut...Er har ikke spacer selv, så vet ikke...

Bare hørt at det kan skje..

Hvordan fungere det med 40mm spacere på vær side...

Skrur man først fast spaceren og så hjulet på spaceren?

Eller skifter du hjulboltene?

Bilder???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKI:D Høres bra ut...Er har ikke spacer selv, så vet ikke...

Bare hørt at det kan skje..

Hvordan fungere det med 40mm spacere på vær side...

Skrur man først fast spaceren og så hjulet på spaceren?

Eller skifter du hjulboltene?

Bilder???

Fester ikke spacere i navet nei... det er jalla.. Bruker ekstremt lange bolter tilverket i verktøystøl.

Bildet av spacerene:

DSC00637.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister man hjulet hvis man har spacer så er det noe galt med han som har montert de...

Har 40mm spacer bak (pr. side) og 30mm foran og hjulene mine har ikke løstnet...

har du nok hester så ryker bolta dine tvert, har sett flere tilfeller av det i bilsport sammenheng..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetje om jeg la med det bildet, men jeg har jo originale 14" felger som jeg kjører på :)

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fester ikke spacere i navet nei... det er jalla.. Bruker ekstremt lange bolter tilverket i verktøystøl.

Bildet av spacerene:

DSC00637.jpg

er det ikke bare de spacers som er skrudd i navet som er godkjent?

ps. hvilken dekkdimm har du?

har du dekk helt ut i hjulbuene?

jeg lurte på om jeg kjøper akselen av breisladdern, som har 5-7cm mer sporvidde på hver side og kjører eiker polaris med 225/45-ZR17 dekk..

tror du det vil ta borti skjermen?

tenker ikke bare på skjermkanten, men lengre oppe i hjulbuen altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider