Gå til innhold

Post bilder av deres Sommer klare 240er!!

Ranger emnet

Volvo_Roger

Anbefalte innlegg

• Svar 430
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det ikke bare de spacers som er skrudd i navet som er godkjent?

ps. hvilken dekkdimm har du?

har du dekk helt ut i hjulbuene?

jeg lurte på om jeg kjøper akselen av breisladdern, som har 5-7cm mer sporvidde på hver side og kjører eiker polaris med 225/45-ZR17 dekk..

tror du det vil ta borti skjermen?

tenker ikke bare på skjermkanten, men lengre oppe i hjulbuen altså!

Kjører med 235/40-18... Skal du ha den akselen du nevnte må du ha andre felger enn det, de du nevnte er innpresset på 20-25? Mine felger er innpresset på ET49. Ligger bra ut i skjermen ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så boltene blir ikke utsatt for moment??? hmm... er det lamell mellom nav og felg hos deg kanskje?

Ellers så er det jo helt klart både med logikk og matematikk at lange bolter er dårligere enn å først skru fast spacer på navet og så skru hjulet på spaceren.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så boltene blir ikke utsatt for moment??? hmm... er det lamell mellom nav og felg hos deg kanskje?

Ellers så er det jo helt klart både med logikk og matematikk at lange bolter er dårligere enn å først skru fast spacer på navet og så skru hjulet på spaceren.

Boltene får uansett ikke det momentet som hjulene får! Når hjulet blir dratt til blir jo det som en låst clutch. Skjønner at du ikke skjønner hva JEG mener... Men men slikresulterte testene mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boltene får uansett ikke det momentet som hjulene får! Når hjulet blir dratt til blir jo det som en låst clutch. Skjønner at du ikke skjønner hva JEG mener... Men men slikresulterte testene mine..

Da lurer jeg på: Hvorfor må man på en bil med sentermutter fortsatt ha utstikkende bolter som man trer hjulet på?

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på: Hvorfor må man på en bil med sentermutter fortsatt ha utstikkende bolter som man trer hjulet på?

Men hvordan mener du at du skal få felgen til å slure??? Det skjønner ikke jeg, dekket vil jo spinne først.

Og en ting til, hvordan mener dere at bolter laget i verktøystål med strtekkfasthet på 1200N/mm2 skal ryke av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får bare si en ting! JEG HAR FALT FOR 242GT... :titties: :titties: :titties: :titties:

sjekk disse:

Volvo242GT

og denne 242SUPERGT ;)

edit:noen som har 242 GT bilder, så sleng de opp her!

-mvh- RUSS2005!!!!!!!!!!!!!

http://www.oldtimerfarm.be/Oldtimer...o_242_GT_FR.htm

der er noen bilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det nå er snakk om spacere eller hva det er dere snakker om..

Er vertfall det jeg har oppfattet..

men likelvel :)

Hvilken sort spacer er å anbefale ?

Dekkene mine subber i Innerkant... Når jeg kjører litt på skrå opp en bakke eller bak akslingen står skeivt, så tar innsida av dekket inn i bilen..

Så felgen må pittelitt ut.. Men ikke SÅ langt ut, for da er det mulig den tar i hjulbuen.. (225 bredde dekk)

Hvilken alternativ er best på slike litt tynne spacer plater ?

Mvh

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det nå er snakk om spacere eller hva det er dere snakker om..

Er vertfall det jeg har oppfattet..

men likelvel :)

Hvilken sort spacer er å anbefale ?

Dekkene mine subber i Innerkant... Når jeg kjører litt på skrå opp en bakke eller bak akslingen står skeivt, så tar innsida av dekket inn i bilen..

Så felgen må pittelitt ut.. Men ikke SÅ langt ut, for da er det mulig den tar i hjulbuen.. (225 bredde dekk)

Hvilken alternativ er best på slike litt tynne spacer plater ?

Mvh

Fredrik

Når det er så lite det er snakk om så kan du jo bruke orginale boltene. Og da er kanskje 15mm spacere greit. Merrke osv utgjør ingen forskjell på disse. Men jeg foretrekker spacere som passer til boltesirkelen. Liker ikke de litt slarkete universale greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bruksbil men bruksbiler kan også være lave.... :rolleyes:

veldig flott signatur du har...helt lik som min doh ikke at det gjør no...

sundapålegget:bygga bilen selv eller :titties:

bruning:du har vel og noen sommerbilder av 242n din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder av bruksbilen min: http://privat.bluezone.no/lms/volvo.html

skal på etterkontroll nå til uka, så får ejg henta skiltene og senka den, skal fikse nye bilder da ;) ser styg og jævlig ut så høy :P skal også bytte no småtteri i fronten på denna, så den blir litt bedre og se på ;)

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider