Gå til innhold

Post bilder av deres Sommer klare 240er!!

Ranger emnet


Volvo_Roger

Anbefalte innlegg

ja vet,får se om jeg ikke får gjort noe med høyden på den,kjører vanligvis med andre hjul på den,og syns det er greit å "komme" seg litt fram med bruksbilen også ;)

 

det med signaturen er nok en rein tilfeldighet.. :rolleyes:

 

fin bruksbil men bruksbiler kan også være lave.... :rolleyes:

 

veldig flott signatur du har...helt lik som min doh ikke at det gjør no...

 

sundapålegget:bygga bilen selv eller :titties:

 

bruning:du har vel og noen sommerbilder av 242n din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 430
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden gutane er så føktlig gla i styling fangere så får jeg vel legge inn noen bilder av min Tic.. å X`en min den svarte glt`en min.. har foresten ikke fangern på min lengre pga jeg solgte den til en figur som ikke klarte å ha bilen mere enn en uke før han hadde tatt fanger,skjerm å en felg.. godt den har kommet hjem igjenn :) fronten.jpgbakrutami.jpg4244GLT86.jpg

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boltene får uansett ikke det momentet som hjulene får! Når hjulet blir dratt til blir jo det som en låst clutch. Skjønner at du ikke skjønner hva JEG mener... Men men slikresulterte testene mine..

 

jeg skjønner at du ikke veit hva du snakker om i hvertfall...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner at du ikke veit hva du snakker om i hvertfall...

du skjønner det viss ikke du heller. boltene holder kun felgen inntil navet på bilen. alt momentet som går mellom nav og felg går i friksjonsflaten på felg og nav og IKKE boltene. for om du virkelig tror at en vanlig hjulbolt kan holde et par hundre Nm i sideveis (klippretning ellerno?) belastning tar du veldig feil sombrero

 

om momentet skal gå gjennom boltene må jo hjulet vere løst.. og kjører du med løse hjul kan du bare ha det så godt...

 

den belastningen du eventuelt får ekstra på boltene er når du svinger.. og da er det i strekkretningen på boltene. greier du å passere 1200N/mm2 så ok.. da har du gode dekk :rolleyes:

 

edit: sorry for offtopic, men nå ble jeg litt provosert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sklir nu godt ut denne "tråden" hær men men, uansett, her er bilde av 245en som er ganske sommerklar,

er noe småfix enda, montere lister, fjerne 1000m +++ men ellers begynner det å bli greit

 

 

vaar2005.jpg

 

å jada, æ kunne vell ha vaska den orndtlig meeeeeeen, gadd nu ikke d da.

 

v8ttern e ikke sommerklar enda, men dn bi d forhåpendtligvis før 16mai.

 

 

dessuten laga æ et lite filmklipp av når jeg "brukte opp" siste rest av vinterdekka om noen sku vær interesert. satt å kjeda meg, så æ gimpa ihop noe tull...

(jada, æ veit æ mangla en turbofelg... )

ByeBye_vinterdekk_2005

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er a-b'en min.

volvo_242.jpg

 

Den står under ombygging nå, med b6304f, som sikkert alle her vet.

Satser på å få girvelgeren av volvo-lars, selv om jeg har mobbet han et par ganger for takgrinden hans.

 

så mangler jeg "bare" bakaksel, tankpumpefilter, etc. etc. retur til bensin, etc. etc. etc. etc. osv. omg!

 

 

girvelger fra meg??? den var ny...eller, å nei...ja..jo....ironi? :rolleyes:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessuten laga æ et lite filmklipp av når jeg "brukte opp" siste rest av vinterdekka om noen sku vær interesert. satt å kjeda meg, så æ gimpa ihop noe tull...

(jada, æ veit æ mangla en turbofelg... )

ByeBye_vinterdekk_2005

 

 

lo godt der ja.. "og etter all dekk skiftet." BEER! :D

 

that's the spirit ;)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skjønner det viss ikke du heller. boltene holder kun felgen inntil navet på bilen. alt momentet som går mellom nav og felg går i friksjonsflaten på felg og nav og IKKE boltene. for om du virkelig tror at en vanlig hjulbolt kan holde et par hundre Nm i sideveis (klippretning ellerno?) belastning tar du veldig feil sombrero

 

om momentet skal gå gjennom boltene må jo hjulet vere løst.. og kjører du med løse hjul kan du bare ha det så godt...

 

den belastningen du eventuelt får ekstra på boltene er når du svinger.. og da er det i strekkretningen på boltene. greier du å passere 1200N/mm2 så ok.. da har du gode dekk :rolleyes:

 

edit: sorry for offtopic, men nå ble jeg litt provosert ;)

 

 

Se der ja!! Endelig en til som skjønner seg på virkeligheten!! Det nemlig slik det er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

dessuten laga æ et lite filmklipp av når jeg "brukte opp" siste rest av vinterdekka om noen sku vær interesert. satt å kjeda meg, så æ gimpa ihop noe tull...

(jada, æ veit æ mangla en turbofelg... )

ByeBye_vinterdekk_2005

 

 

Se der ja! Noen som har forstått det! Mer film av deres 240/245! Så kanskje vi får til noe film i år! ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår